کرمان-دانش آموزان محروم بم که پس از گذشت ۱۳ سال از وقوع زلزله این شهر همچنان در کانکس تحصیل می‌کنند، گزارشی بود که هفته گذشته در «قدس آنلاین» منتشر شد.

مدارس کانکسی در بودجه ۹۶ دیده می‌شود/این خبر را از شما می شنوم

قدس آنلاین - مدیر آموزش و پرورش بم پیش از این اعلام کرده بود: این مشکل معطل ۳۵ میلیارد تومان اعتبار است که اگر این میزان از سوی دولت محقق شود، دانش آموزان بمی به آرزوی خود خواهند رسید و دیگر مجبور نخواهند بود در کانکس‌های زنگ زده و کلاس‌های غیرمقاوم به تحصیل خود ادامه دهند.

خبرنگار ما این موضوع را با یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در میان گذاشت که وی اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: «اینکه دانش آموزان بمی در کانکس‌های زنگ زده و فرسوده تحصیل می‌کنند را اطلاع ندارم و این موضوع را از شما می‌شنوم»!

فرهاد فلاحتی اظهار داشت: موضوع تحصیل دانش آموزان بمی در کانکس‌های فرسوده در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از سوی مسؤولان آموزش و پرورش یا نمایندگان شهرستان تاکنون مطرح نشده است.

نماینده قائنات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته تحصیل دانش آموزان در کانکس تنها به شهرستان بم اختصاص ندارد و در دیگر مناطق کشور از جمله استان سیستان و بلوچستان و برخی از روستاهای کشور و همچنین  قائنات به دلیل نبود کلاس درس، دانش آموزان در کانکس تحصیل می‌کنند.

وی یادآور شد: تحصیل در کانکس‌های فرسوده و زنگ زده برای دانش آموزان با مشکلاتی همراه است و توجه مسؤولان برای رفع آن ضروری است.

وی در خصوص اقدام‌های کمیسیون آموزش و تحقیقات برای رفع چنین مشکلاتی در حوزه آموزش و پرورش کشور گفت: موضوع تحصیل دانش آموزان در کانکس در سطح کشور، در کمیسیون مطرح شده و رفع آن از اولویت‌های کاری مجلس است.

فلاحتی اظهار داشت: در حال حاضر به همه مسؤولان آموزش و پرورش اعلام شده که در یک بازه زمانی مشکلات خود را عنوان کنند تا کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نسبت به رفع آن‌ها اقدام لازم را انجام دهد.

وی به بررسی برنامه ششم و بودجه سال ۹۶ در مجلس اشاره کرد و گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز در راستای بررسی برنامه ششم و بودجه سال ۹۶ به کمبودهای آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای دارد و تلاش خواهد کرد که مشکل مدارس در کشور رفع شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر عمده مشکلات در این حوزه، مربوط به مدارس استیجاری، موقوفاتی و کانکسی است که امید می‌رود در برنامه ششم و بودجه ۹۶ با اختصاص اعتبار مورد نیاز شاهد برطرف شدن آن‌ها باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.