اراک: رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری اراک گفت: پرداخت معوقات مهمترین مشکل پرستاران است و همچنین طرح تحول سلامت کمکی به پرستاران نکرده است.

طرح تحول سلامت کمکی به پرستاران نکرده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محسن غنجی رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری اراک ظهر  شنبه  در دیداری که با نماینده مجلس تفرش، آشتیان و فراهان با اشاره به شرح وظایف پرستاران اظهار داشت: دامنه فعالیت پرستاران نامحدود و گسترده است و می‌توان این فعالیت‌ها را در سه دسته پیشگیری، درمان و توانبخشی تقسیم بندی کرد.

وی افزود: مهمترین دغدغه ما در سازمان نظام پرستاری رفع مشکلات حوزه سلامت و پرستاران است زیرا که زمانی که شخصی به مراکز درمانی مراجعه می‌کند نخستین شخصی که با وی روبرو می‌شود پرستار است.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری اراک با اشاره به نادیده گرفته شدن زحمات پرستاران گفت: برخلاف گستره فعالیت نامحدود پرستاران، این قشر از کادر بهداشت و درمان همیشه نادیده گرفته شده و مورد بی توجهی مسئولان مربوطه قرار گرفته‌اند.

غنجی تصریح کرد: مهمترین موضوعی که در حال حاضر بیشتر پرستاران با آن درگیر هستند پرداخت معوقات آنها است که برای این مهم تا کنون هیچ طرح اجرایی در طرح تحول سلامت درنظر گرفته نشده است.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت گفت: طرح تحول سلامت آمد که کمک مردم و کمک حال پرستاران باشد ولی در وهله اول به ضرر پرستاران رفتار کرد و آنها را با مشکل مواجه ساخت.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری اراک خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات پرستاران کمبود نیروی است که فشار سایر بخش‌های درمان را به پرستاران وارد می‌کند، وقتی بخشی با کمبود خدمه یا منشی روبرو است باعث می‌شود که خدمات پرستاری تخت الشعاع این کمبودها قرار بگیرد و ایجاد نارضایتی پرستاران را سبب شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.