ساری- مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: از سال آینده هر ایرانی فقط یک دفترچه بیمه درمانی خواهد داشت.

سال آینده هر ایرانی تنها یک دفترچه درمانی خواهد داشت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی بیمه سلامت مازندران، محمد جواد کبیر در حاشیه اختتامیه پایش عملکرد اداره کل بیمه سلامت مازندران افزود: رفع هم پوشانی بیمه ها یکی از اولویت های بیمه سلامت ایران در برنامه ی ششم توسعه بوده و بر اساس آن فقط یک دفترچه درمانی از افراد دارای دو یا چند دفترچه درمانی پذیرفته می شود.

وی یادآور شد: ارایه خدمات بیمه ای از مسیر ارجاع برای همه افراد زیر پوشش صندوق بیمه ی همگانی و شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و مناطق روستایی از دیگر اولویت های این سازمان بیمه ای در برنامه ی ششم توسعه می باشد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه برای کنترل هزینه ها در مراکز درمانی تاکنون ۵۰ خدمت پرهزینه بیمارستانی شناسایی شد، اضافه کرد: با  ابلاغ  این راهنمای بالینی، از تیر ماه سال آینده نظام پرداخت بیمه ها بر این اساس سنجیده و نظام مند می شود.

کبیر با اشاره به بدهی بیمه سلامت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: دولت در حال پرداخت این بدهی  است و با فروش اوراق قرضه، بدهی سال گذشته را بطور کامل پرداخت کرد و بدهی ۶ ماهه نخست امسال هم تا ماه آینده پرداخت می شود.

وی با بیان این که حدود ۴۰ میلیون ایرانی زیر پوشش خدمات بیمه ی سلامت ایرانیان قرار دارند، گفت: از برنامه های در دست اقدام این نهاد، پوشش بیمه ای اتباع غیر ایرانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.