اراک- داور جشنواره عکس آسیب‌های اجتماعی گفت: در رشته عکاسی آسیب‌های اجتماعی با دید مثبت نیز قابل مشاهده است.

آسیب‌های اجتماعی را با دید مثبت نیز می توان نظاره کرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آرش صحرانورد داور جشنواره عکس آسیب‌های اجتماعی عصر شنبه در نشست تخصصی اولین جشنواره عکس آسیب‌های اجتماعی با اشاره به هدف برگزاری این جشنواره اظهار کرد: این جشنواره با این هدف برگزار شد که بتوان از طریق زبان عکس این آسیب‌ها و تاثیراتشان را به جامعه نشان داد.

وی افزود: برای مثال در حوزه‌های اعتیاد، طلاق و کودکان کار می‌توان اطلاعاتی را در راستای پیشگیری و یا درمان به وسیله عکس‌ها به مخاطب داد.

داور جشنواره عکس آسیب‌های اجتماعی با اشاره به سوژه یابی در این جشنواره برای عکاسان گفت: بهتر است که در عکس‌های ارسالی هم نکات منفی دیده شود و هم نکات مثبت و بتوانید با عکس‌هایتان راه پیشگیری یا نوع تاثیر آن آسیب را به مخاطب انتقال دهید.

صحرانورد تصریح کرد: یک عکاس قابل باید روش‌های جذب مخاطب را بشناسد و در عکاسی همیشه با یک دید نگاه نکند به عنوان مثال در این جشنواره با دید مثبت به آسیب‌های اجتماعی نگاه کنید تا بتوانید آثار جدیدی خلق کنید.

وی با اشاره به تعداد آثار ارسالی به جشنواره گفت: قرار بر این بوده که جشنواره عکس آسیب‌های اجتماعی به صورت استانی برگزار شود و به سبب مشارکت بالای شرکت‌کننده‌ها این جشنواره به صورت کشوری برگزار می‌شود.

داور جشنواره عکس آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: در آثار ارسالی که تا کنون به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است بیشتر شاهد سیاه نمایی‌های این آسیب‌ها بودیم و به شرکت کنندگانی که هنوز آثار خود را ارسال نکرده‌اند توصیه میکنم به نقاط مثبت این آسیب‌ها هم توجه داشته باشند.

صحرانورد به بخش‌های جشنواره که به صورت عکاسی حرفه‌ای و عکاسی موبایلی است اشاره کرد و گفت: کیفیت آثار ارسال شده در بخش عکاسی با دوربین حرفه‌ای تا کنون بهتر بوده است ولی باید در بخش عکاسی موبایلی هم فعال تر باشیم چراکه اغلب زمانی با این آسیب‌ها روبرو می‌شویم که دوربین عکاسی همراه ما نیست.

لازم به ذکر است که داوران این جشنوراه ایمان حامی خواه، سعید گلی و آرش صحرانورد هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.