مرجع تقلید شیعیان گفت: حضور همیشگی ما در عرصه‌های بین المللی، کنفرانس‌ها، ملاقات با اندیشمندان جهان اسلام، حضور در مجامع علمی جهان، موجب این خواهد شد که اسلام، قرآن و هدایت های نجات بخش پیامبر و اهل بیت (علیهم السلام) به طور صحیح معرفی شود.

لزوم تعامل دانشمندان جهان اسلام برای معرفی صحیح دین

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دفتر آیت‌الله صافی گلپایگانی، سید حمیدرضا وحید کیانی سفیر ایران در کشور گینه کوناکری و هیئت همراه، با حضور در بیت آیت‌الله صافی گلپایگانی با وی دیدار کرد.

در ابتدای این دیدار، سفیر ایران در گینه کوناکری و حجت‌الاسلام‌والمسلمین وزیری، گزارشی از کنفرانس بزرگ «وحدت اسلامی با محوریت پیامبر و اهل‌بیت (ع) در کشور گینه کوناکری و ساحل‌عاج، ارائه داده، و از پیام آیت‌الله صافی گلپایگانی که مورد استقبال علما و دانشمندان این کنفرانس قرارگرفته بود تشکر و قدردانی کردند.

آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی نیز با ابراز مسرّت از فعالیت‌های انجام‌شده در کشور گینه و مخصوصاً کنفرانس فوق‌الذکر، اظهار داشت: فرصتی را که برای شما در معروفی معارف اسلامی و هدایت‌های نورانی اهل‌البیت (علیهم‌السلام) پیش‌آمده است قدر بدانید، و خدا را ازنظر این توفیق شاکر باشید. بنده برای شما عزیزان، مسألت توفیقات بیشتر دارم، و بدانید هر چه بتوانیم ارتباطات با جهان اسلام و اندیشمندان مسلمان را بیشتر کنیم، به نفع اسلام و امّت اسلامی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به لزوم معرّقی صحیح اسلام و مکتب اهل‌بیت پیامبر (علیهم‌السلام) در دنیا، گفت: حضور همیشگی ما در عرصه‌های بین‌المللی، کنفرانس‌ها، ملاقات با اندیشمندان جهان اسلام، حضور در مجامع علمی جهان، موجب این خواهد شد که اسلام، قرآن و هدایت‌های نجات‌بخش پیامبر و اهل‌بیت (علیهم‌السلام) به‌طور صحیح معرفی شود. وزارت امور خارجه باید به این نکته توجه داشته باشد که در همه نقاط دنیا، باید حضورداشته باشیم، و در این امر کوتاهی نکنیم.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به فعالیت‌های سفارت ایران در کشور گینه، گفت: اقداماتی که در آنجا انجام داده‌اید، همه‌اش جهاد است. همین اقبال مردم، نشان از این دارد که مردم دنیا تشنه معارف اسلام عزیز و تعالیم نویدبخش اهل‌بیت (علیهم‌السلام) هستند و این، وظیفه شمارا سنگین‌تر می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.