با وجود اینکه بیش از 22 ماه از تجاوز عربستان به خاک یمن می‌گذرد وزیر خارجه عربستان مدعی شده است که کشورش به راهکار سیاسی در سوریه، لیبی و یمن تمایل دارد.

الجبیر: عربستان درباره یمن، سوریه و لیبی به راهکار سیاسی تمایل دارد

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان در آستانه سالروز قدرت گرفتن «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور که تحت عنوان تجدید بیعت با سلمان یاد می‌شود اعلام کرد که سیاست کشورش در خصوص سوریه، یمن یا لیبی تا جایی که امکان داشته به سوی راهکارهای سیاسی تمایل داشته است.

وی مدعی شد سلمان بن عبدالعزیز تلاش کرده سیاست متعادل و ثابتی را که حاصل میراث این کشور در تعامل با چالش‌های امنیتی، رشد تروریسم و دخالت‌های خارجی با هدف متزلزل کردن امنیت عربستان است اتخاذ کند.

الجبیر گفت توفان قاطع [تجاوز به خاک یمن] با هدف ترجمه این سیاست و تلاش برای بازگرداندن امید به این کشور و حفظ ثبات، امنیت و استقلال سیاسی یمن و جلوگیری از دخالت‌های خارجی و تجزیه داخلی اجرا شده است.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که هزاران غیرنظامی یمنی از زمان آغاز جنگ عربستان علیه یمن کشته شده که شمار زیادی از قربانیان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

علاوه بر آوارگی ده‌ها هزار غیرنظامی از خانه‌های خود، بخش عظیمی از مردم این کشور با کمبود امکانات بهداشتی و غذایی و سوء تغذیه دست و پنجه نرم می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.