کرج- بر اساس تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان البرز که عصر شنبه در محل استانداری برگزار شد مهد کودک ها، پیش دبستانی ها و مدارس ابتدایی در شهرستان های کرج، فردیس، نظرآباد و ساوجبلاغ در نوبت صبح و عصر روز یکشنبه تعطیل اعلام شد.

آلودگی هوا مدارس البرز را به تعطیلی کشاند/وضعیت در مرز هشدار

به گزارش قدس آنلاین، تداوم آلودگی هوا و افزایش غلظت آلاینده در استان البرز مهد کودک ها، پیش دبستان ها و مدارس ابتدایی استان البرز به جز شهرستان های طالقان و اشتهارد و بخش آسارا را در نوبت صبح و بعدازظهر روز یکشنبه دوازدهم دی ماه تعطیل کرد.

 کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان البرز عصر شنبه در استانداری البرز تشکیل جلسه داد و لذ با توجه به بالارفتن شاخص های آلوده کننده هوا در این استان تصمیم بر تعطیلی مدارس گرفته شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز در این رابطه گفت: براساس اعلام ایستگاه های سنجش هوای این استان وضعیت کیفی هوا در اغلب شهرستان های استان به جز شهرستان فردیس در وضعیت هشدار قرار دارد.

محمدی اظهار داشت: بر اساس گزارش این ایستگاه ها، شاخص ۲۴ ساعته کیفی هوا در شهرستان کرج ۱۵۷، شهرستان ساوجبلاغ ۱۶۱ و شهرستان نظرآباد ۱۶۳ است.

وی با بیان اینکه وضعیت کیفی هوا در شهرستان فردیس نیز نزدیک به هشدار است، گفت: شاخص کیفی هوا در این شهرستان نیز ۱۴۲ و ناسالم برای گروه های حساس است.
محمدی با اشاره به اینکه احتمال تشدید بیماری های قلبی، ریوی و همچنین افزایش علائم تنفسی در این وضعیت وجود دارد، توصیه کرد که افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا ریوی ،کودکان و سالمندان از فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل اجتناب ورزند و سایر افراد نیز فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.