شیراز- وزیر دولت دهم با بیان اینکه یکی از اقدامات دشمن ایجاد اشتباه در محاسبات مسئولان، مردم و نخبگان است، گفت: این امر در فتنه‌ای که دشمن در حال طراحی آن برای انتخابات ۹۶ است، مورد نظر قرار گرفته است. دشمن روی ایجاد اشتباه محاسباتی کار می‌کند.

دشمن به دنبال ایجاد اشتباه در محاسبات مسئولان، مردم و نخبگان است/تنها ۳۰ درصد مشکلات اقتصادی کشور به تحریم‌ها بازمی‌گردد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی شامگاه شنبه در همایش «جنبش مردمی سبز یا کرنش در مقابل غرب» با تشریح اهداف دشمن در دنبال کردن فتنه ۸۸ اظهار داشت: فتنه تمام نشده است و با حرکت ۹ دی و هوشیاری ملت و تبعیت و همراهی با ولایت و ولی فقیه فتنه در آن برهه زمانی متوقف شد اما در حال حاضر فتنه و عوامل فتنه به دنبال رفع نواقص خود و پیدا کردن راهکار برای ادامه فتنه و رسیدن به هدف فتنه یعنی براندازی نظام هستند.

وی با بیان اینکه CIA آمریکا در جمع‌بندی که در مورد فتنه ۸۸ داشته است به دو نکته اشاره می‌کند افزود: آنها در این جمع‌بندی ‌اول به این نکته اشاره می‌کنند که یکی از اشتباهات ما در فتنه ۸۸ این بود که فتنه را بعد از انتخابات دنبال کردیم و این بار باید این بحث را قبل از انتخابات دنبال کنیم.

مصلحی خاطر نشان کرد: نکته دوم که  CIA به آن اشاره می‌کند این است که در فتنه ۸۸ اغلب کسانی که اعتراض کردند از طبقه متوسط به بالای جامعه بودند و مردم طبقه متوسط به پایین حضور نداشتند و این بار باید این طبقه را پای کار بیاوریم زیرا طبقه متوسط به بالا با کوچک‌ترین مسئله عقب‌نشینی می‌کنند.

وی با بیان اینکه براساس تجریه و تحلیل مقام معظم رهبری ادامه فتنه با دو مقوله تحریف و نفوذ توسط دشمن دنبال می‌شود خاطرنشان کرد: دشمن امروز سرمایه‌گذاری زیادی روی تحریف گفتمان امام راحل (ره) کرده است و شبکه‌های خارجی با یک سری افراد در داخل کشور انسجام و هماهنگی برای این تحریف دارند و شبکه‌های ضد انقلاب که از اول انقلاب اصرار بر شرکت نکردن هوادارانشان در انتخابات داشتند از سال ۹۲ اصرار به شرکت آنها در انتخابات دارند و استنباطشان هم دنبال کردن گفتمان امام است اما مسیر تحریف را در این مقوله دنبال می‌کنند.

وزیر اطلاعات دولت دهم با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در ۱۴ خرداد سال ۹۴  گفت: این سخنرانی یک نقطه عطف بود و محور سخنرانی مقام معظم رهبری بحث تحریف و نفوذ بود. آنجا مقام معظم رهبری می‌گویند « اگر ما راه امام را گم کنیم یا نسبت به راه امام غفلت کنیم یا عمدا کنار بگذاریم ملت ایران سیلی خواهد خورد» و سیلی خوردن یعنی به هدر رفتن زحمات ۳۷ ساله انقلاب اسلامی.

وی بیان کرد: این قسمت سخن مقام معظم رهبری که در مورد گم کردن راه امام خمینی (ره) است خطاب به نسل سوم و چهارم انقلاب است زیرا آنها امام را ندیدند و با منش، رفتار و گفتمان امام آشنا نیستند و به همین دلایل امروز به راحتی می‌توان فضا را برای انحراف آنها ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه برخی با بیان خاطراتی از امام خمینی (ره) زمینه‌های این تحریف را به وجود آورده‌اند و  برخی با تحریف سخنان امام خمینی و خاطراتی که از امام نقل می‌کنند سبب انحراف نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی می‌شوند افزود: برخی در قالب خاطره نقل می‌کنند که امام پذیرش قطعنامه را جام زهر شیرین تعبیر کردند این فرد جملات صریح امام را درباره قطعنامه نمی‌گوید و نسل سوم و چهارم را منحرف می‌کند در صورتی که امام صراحتا می‌گوید قطعنامه جام زهر بود.

وزیر اطلاعات دولت دهم تصریح کرد: همزمان با صحبت‌های این فرد سه هفته شبکه‌ها و رسانه‌های خارجی روی این سخن مانور دادند و به تعریف و تمجید از امام پرداختند چرا که موضوعی برای انحراف فکری نسل سوم و چهارم پیدا کرده بودند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سخنرانی خود نسبت به غفلت از کلام امام خمینی (ره) نیز هشدار می‌دهند که خطاب ایشان نسل اول و دوم انقلاب است کسانی که منش، گفتار و رفتار امام خمینی (ره) را درک کرده‌اند افزود: یک عده در کشور به دنبال ایجاد نظام سرمایه‌داری و طبقه‌بندی جامعه هستند و برای ایجاد نظام سرمایه‌داری باید در جامعه گرسنه و فقیر وجود داشته باشد و امام خمینی  (ره) به شدت با این افراد که دچار اشرافی‌گری شده بودند مخالف می‌کرد.

وزیر اطلاعات دولت دهم با بیان اینکه مقام معظم رهبری  در سخنرانی خود نسبت به کنار گذاشتن راه امام خمینی (ره) به عمد هشدار می‌دهند افزود: کنار گذاشتن راه امام خمینی آنهم به عمد مربوط به بحث نفوذ است و در پروژه نفود مسیر و راه امام خمینی (ره) به عمد کنار گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه دشمن در ادامه فتنه ۸۸ بحث تحریف و نفوذ را به شدت دنبال می‌کند اظهار داشت: پروژه نفوذ به دنبال ایجاد تغییراتی در سه حوزه مردم، مسئولان و نخبگان است و به دنبال ایجاد تغییراتی در نظام فکری این افراد است.

حجت‌الاسلام مصلحی با بیان اینکه دشمن در حوزه مردم به دنبال خوشبین‌سازی مردم  به ویژه نسل سوم و چهارم انقلاب نسبت به دشمن اصلی انقلاب اسلامی یعنی آمریکاست خاطرنشان کرد: در یکی دو سال اخیر دشمن این مسیر را دنبال می‌کند که به مردم القا کند که دشمنی آمریکا با ایران و ملت ایران یک توهم است در صورتی که در قضیه برجام مشخص شد که دشمنی آمریکا با ایران یک توهم نیست.

وی با بیان اینکه حساسیت‌زدایی افکار عمومی نسبت به دشمن یکی دیگر از پروژه‌های دشمن در حوزه مردم است گفت: قضیه برجام و مذاکرات به این دلیل دو سال به طول انجامید تا حساسیت افکار عمومی نسبت به دشمن کم شود.

وزیر اطلاعات دولت دهم باز تعریف معادله جدید و جابه‌جایی دوست و دشمن را یکی دیگر از پروژه‌های دشمن در حوزه مردم عنوان و بیان کرد: حمله به نیروهای ارزشی انقلاب اسلامی در دو سه سال گذشته در راستای به تحقق رسیدن همین هدف دنبال شده است.

حجت‌الاسلام مصلحی با بیان اینکه دشمن در حوزه نخبگان به دنبال تغییر نظام فکری است خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه کلمه استکبار از محوری‌ترین گفتمان امام است در دو سه سال گذشته از زبان برخی مسئولان چندبار شنیده شده است؟ در عوض چندبار از کلمه ایالات متحده آمریکا و قدرت‌های جهانی استفاده شده است؟ این به معنای تسلیم شدن در مقابل استکبار و ایجاد ترس و تهدید است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات دشمن ایجاد اشتباه در محاسبات مسئولان، مردم و نخبگان است، گفت: این امر در فتنه‌ای که دشمن در حال طراحی آن برای انتخابات ۹۶ است، مورد نظر قرار گرفته است. دشمن روی ایجاد اشتباه محاسباتی کار می‌کند.

وزیر اطلاعات دولت دهم با بیان اینکه در فتنه ۸۸ مردم به روی خواص و نخبگان پا گذاشتند، گفت: در ایام فتنه من به سراغ بسیاری از نخبگان و خواص رفتم و اسناد جاسوسی را به آنها نشان دادم و گفتم پشت این جریان دست آمریکا و انگلیس است اما تنها سر تکان می‌دادند، کسانی که برای پیروزی انقلاب شکنجه شده بودند اما حساسیت آنها گرفته شده بود و دشمن دقیقا به دنبال این است که حساسیت خواص را بگیرد.

وی با بیان اینکه در حوزه مسئولان دشمن به دنبال مشغول‌سازی مسئولان به بحث‌های غیر اولویت‌دار کشور است بیان کرد: آیا اولویت امروز اقتصاد کشور خرید هواپیما است هواپیمایی که تنها ۳ درصد افراد جامعه از آن استفاده می‌کنند که ۱.۵ درصد از این ۳ درصد نیز مسئولان هستند؟

حجت‌الاسلام مصلحی امیدوارسازی کاذب و غفلت از ظرفیت داخلی و عدم تکیه بر توان داخلی را یکی دیگر از پروژه‌های دشمن در حوزه مسئولان عنوان و خاطرنشان کرد: به هم ریختن انسجام و وحدت داخلی با هدف فرسایش ظرفیت‌های نظام یکی دیگر از اقدامات دشمن است و در این راستا به دنبال دو قطبی کردن جامعه است.

وی تهدید و ایجاد ترس در حوزه مردم، مسئولان و نخبگان را یکی دیگر از اهداف دشمن دانست و گفت: در ماجرای برجام و مذاکره اوباما و جان کری مدام در مورد روی میز بودن گزینه نظامی حرف می‌زدند و متاسفانه این تهدید اثر کرد و ظریف در مصاحبه تلویزیونی گفت اگر آمریکا بخواهد تجهیزات نظامی ما را از کار بیندازد با یک فشار یک دکمه می‌تواند و این حرف کاملا اشتباه بود و ایران از توان نظامی بالایی برخوردار است.

حجت‌الاسلام مصلحی گفت: در میان مردم هم این اشتباه محاسباتی را انجام می‌دهند و در حالی که مردم در انتخابات به دنبال کسی هستند که راست بگوید و حلال مشکلات جامعه باشند اما در نهایت و در لحظات آخر می‌گویند به کسی رای دهیم که بتواند جلوی جنگ را بگیرد.

وزیر اطلاعات دولت دهم دادن وعده دروغ را یکی دیگر از اقدامات دشمن دانست و عنوان کرد: آزاد شدن ۸ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران وعده‌ای دروغ بود و تاکنون محقق نشده و این پول بعد از اینکه در چند کشور اروپایی گردش کرده در حال حاضر در کشور عمان است اما آمریکا به عمانی‌ها اجازه نداده که این پول را به ایران بدهد.

وی القا ناامیدی در بین مردم، نخبگان و مسئولان را یکی دیگر از پروژه‌هایی عنوان کرد که دشمن آن را دنبال می‌کند و گفت: در بحث پیشرفت‌های علمی ایران آمریکا و غرب متعجب هستند و حتی اوباما پیشرفت علمی ایران را پذیرفته اما متاسفانه آنقدر القا ناامیدی شده است که بعضی افراد در داخل این پیشرفت‌ها را باور ندارند.

مصلحی با بیان اینکه ایجاد غفلت از امدادهای غیبی خداوند از دیگر اقدامات دشمن است اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس وضعیت ما به گونه‌ای بود که به ما سیم خاردار هم نمی‌فروختند و ما با وجود اینکه چیزی نداشتیم به لطف امدادهای غیبی خداوند از این جنگ تحمیلی سربلند بیرون آمدیم.

وی با بیان اینکه تحریم‌های زمان جنگ با تحریم‌های کنونی قابل قیاس نیست افزود: من به عنوان کسی که از پشت صحنه اقتصادی کشور باخبر است می‌گویم که تنها ۳۰ درصد مشکلات اقتصادی کشور به تحریم‌ها بازمی‌گردد اما متاسفانه عده‌ای مدام چشمشان به غرب است و از ظرفیت داخلی استفاده نمی‌کنند.

وزیر اطلاعات دولت دهم با اشاره به دیدار پوتین با مقام معظم رهبری گفت: اروپا و آمریکا به دنبال این هستند که بین مقام معظم رهبری و پوتین چه گذشته و قرار است چه اتفاقی رخ دهد؟ تلاش دستگاه اطلاعاتی آمریکا و سفرهای کری به روسیه همه برای کشف این موضوع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.