بیرجند- مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح تحول سلامت باید کارشناسی شده و نقاط ضعف آن اصلاح شود گفت: در دو سال اخیر اتفاقاتی رقم خورده است که وضعیت سازمان های بیمه پایه در کشور دچار تغییرات اساسی شده است.

طرح تحول سلامت باید کارشناسی شده و نقاط ضعف آن اصلاح شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، فرزاد فیروزی صبح یکشنبه در دیدار با نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با ارایه گزارشی از وضعیت درمان مستقیم و غیر مستقیم سازمان تأمین اجتماعی در استان خراسان جنوبی اظهار داشت : مجموعه سازمان تأمین اجتماعی ۴۲ میلیون نفر بیمه شده ازجمله بازنشسته، مستمری، مقرری بگیر را تحت پوشش دارد و خدمات و تعهدات کوتاه مدت وداز مدت مثل درمان راارائه می دهد.

وی افزود: در دو سال اخیر اتفاقاتی رقم خورده است که وضعیت سازمان های بیمه پایه در کشور دچار تغییرات اساسی شده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی  اظهار داشت: طرح تحول سلامت با افزایش ۵-۴ برابری هزینه ها بار مالی بسیار سنگینی به سازمان های بیمه تحمیل کرده است.

وی افزود: گرچه پرداخت مستقیم از جیب بیماران کم شده است اما عملاً به طور غیر مستقیم از طریق سازمان های بیمه با افزایش سهم درمان هزینه درمان مردم افزایش یافته.

 فیروزی در خصوص واگذاری منابع بیمه به وزارت بهداشت گفت : سازمان های بیمه وقتی می توانند درست عمل کنند که ماهیت حقوقی مستقل داشته باشند.

وی بیان کرد:  سازمان های بیمه پایه با خرید راهبردی درمان بخشی از سیاستگذاری نظام درمان کشور را بر عهده دارند و با نظارت بر کیفیت ارایه خدمات و هدایت آنها در مراکز درمانی عملاً منابع مردمی را که به صورت امانت در اختیار دارند را حفظ کنند و اگر منابع مالی بیمه شدگان به طور مستقیم در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد این نظارت ها از بین خواهد رفت.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: طرح تحول سلامت باید کارشناسی شده و نقاط ضعف آن اصلاح شود

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تشکر از خدمات مدیران و کارکنان سازمان تأمین اجتماعی گفت : مباحث مطرح شده در خصوص وزارت رفاه و وزارت بهداشت نیاز به نظرات کارشناسی دارد و در نهایت باید منافع مردم حفظ شود

فرهاد فلاحتی خاطرنشان کرد: توزیع امکانات درمانی سازمان تأمین اجتماعی در سطح کشور باید با عدالت بیشتری صورت گیرد چرا که بیمه شدگان در شهرهای مختلف حق بیمه یکسانی پرداخت می کنند اما سطح امکانات درمانی سازمان تأمین اجتماعی در نقاط مختلف کشور متفاوت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.