هضم ماجرای خداحافظی لیلا رجبی از دوومیدانی تا حدی برای فدراسیون این رشته سنگین بود که بارها و به شیوه‌های مختلف برای برگرداندن او تلاش شد.

فدراسیون دوومیدانی برای بازگشت لیلا رجبی چه کرده است؟

به گزارش قدس آنلاین، ناکامی دوومیدانی ایران در المپیک ریو یک طرف و خداحافظی پرافتخارترین بانوی این رشته در طرف دیگر. لیلا رجبی درست در همان روزهایی که در ریو آزرده خاطر از نسبت دادن برخی واژه ها به خود بود حرف از خداحافظی زد. خداحافظی که اگرچه در ابتدا خیلی جدی گرفته نشد اما زمان برای اثبات درستی آن کافی بود.

رجبی اگرچه از فدراسیون دوومیدانی ناراحت و شاکی است اما هنوز از رابطه خوب خود با نایب رئیس بانوان این فدراسیون می گوید. پریسا بهزادی بدون شک یکی از افرادی است که بیشترین تلاش را برای راضی کردن لیلا برای بازگشت انجام داد ولی تلاش هایش به نتیجه نرسید. مصاحبه کوتاه خبرگزاری مهر با وی را می خوانید:

* لیلا رجبی ناراضی از این است که کسی پیگیرش نشد، مگر شما او را به اردو دعوت نکردید؟
- در همان نشست خبری فدراسیون، لیلا را به اردو دعوت کردیم. این دعوت با تصمیم کمیته فنی فدراسیون صورت گرفت.

پس تنها شما خواهان بازگشت وی به این رشته نبودید؟
- خیر هیچ تصمیم شخصی گرفته نمی شود. همانطور که گفتم این تصمیم کمیته فنی بود و رئیس فدراسیون شخصا از من خواست تا لیلا را به اردو دعوت کنیم اما متاسفانه موفق به راضی کردن او نشدیم.

* تلاش نکردید تا از راه دیگری او را راضی به برگشتن کنید؟
- از راه های مختلفی وارد شدیم. من از ابتدا در جریان این خداحافظی بودم و با توجه به شخصیت خاص و دوست داشتنی و توانمند لیلا تلاش زیادی برای بازگشت او انجام دادیم. یک هفته پیش با لیلا نزد خانم محمدیان معاون محترم امور بانوان وزارت ورزش و جوانان رفتیم و در آنجا نیز از لیلا خواستیم به دوومیدانی برگردد ولی او مجددا گفت نمی خواهد فعالیت کند و علاقه مند به مربیگری است.

* شاید لیلا تصور می کند شما اختیار زیادی ندارید و در دوومیدانی تنها آقایان تصمیم می‌گیرند؟
- به هرحال لیلا هم می داند من عضو هیات رئیسه فدراسیون هستم و در تمام جلسات سازمان تیم های ملی و کمیته فنی حضور دارم. من باید از حق بانوان دفاع کنم و این اتفاق هم می افتد و دیدگاه مجزا یا انحصاری در فدراسیون دوومیدانی نیست و کیهانی هم خوشبختانه نگاهی متوازن به این موضوع دارد.

* از سایر ملی پوشان چه خبر؟
- پس از اردوی ٢١ روزه در کیش مرحله بعدی اردوی تیم ملی در تهران پیگیری می شود و ملی پوشان خود را برای کسب نتیجه ای مطلوب در مسابقات دهه فجر آماده می کنند.

* چه امتیازی برای بانوان برتر در رقابتهای دهه فجر دارید؟
- این مسابقات در واقع انتخابی رقابتهای داخل سالن آسیای میانه است که اواخر اسفند در ترکمنستان برگزار خواهد شد.

* پس از آن چه رویدادهایی را در پیش داریم؟
- رقابتهای قهرمانی آسیا در هند تیرماه برگزار می شود و البته مسابقات کشورهای اسلامی نیز خرداد ماه در باکو برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.