مشاور امنیت ملی پاکستان در ملاقاتی با سفیر انگلیس در اسلام آباد، با وی درخصوص مسائل افغانستان به رایزنی پرداخت و با اشاره به وضعیت بی ثبات افغانستان گفت : صلح در این کشور پیش زمینه بازگشت ثبات و امنیت در منطقه جنوب اسیاست.

رایزنی مشاور امنیت ملی پاکستان و سفیر انگلیس درباره افغانستان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، 'ناصر خان جنجوعا' روز گذشته در ملاقات با 'توماس درو' سفیر انگلیس در اسلام آباد گفت : اسلام آباد تمام سعی خود را برای بازگشت صلح به افغانستان بکار می گیرد.
وی گفت : باید از چارچوب همکاری ها بر اساس انگیزه های مثبت و توجه به راهکارهای سیاسی پیروی کرد زیرا که توسل به بیانیه های منفی نه تنها هیچ کمک به صلح نمی کند بلکه این نوع اقدامات تنها باعث تقویت مخالفان صلح در منطقه خواهد شد.
رایزنی سفیر انگلیس با مشاور امنیت ملی پاکستان، تنها مدت کوتاهای پس از نشست سه جانبه مسکو درخصوص افغانستان انجام شد.
پیش از این، نشست سه جانبه چین، پاکستان و روسیه به ابتکار مقامات کرملین با حضور نمایندگانی از سه کشور در روزه هفتم دی ماه جاری در مسکو برگزار شد.
در این نشست درباره راهکاری مبارزه با تهدیدهای گروه های تکفیری تروریستی بویزه داعش در افغانستان بحث و تبادل نظر شد.
براساس گزارش رسانه های پاکستان، در نشست سه جانبه مسکو تاکید شد تا در نشست های بعدی نمایندگانی از افغانستان و جمهوری اسلامی ایران نیز در آن شرکت کنند.
این نشست زمانی برگزاری می شود که افغانستان بعد از گذشت ۱۵ سال از لشکرکشی آمریکا و ناتو به منظور نابودی رژیم طالبان، این کشور همچنان شاهد عملیات های تروریستی و ناامنی توسط طالبان، داعش و دیگر گروه های تروریستی است.
پاکستان و چین زمانی تصمیم به رایزنی با مقامات روسیه برای حل معضل ناامنی در افغانستان گرفته اند که فراینده نشست های چهارجانبه پاکستان چین افغانستان و آمریکا در گذشته کاملا با شکست روبرو شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.