مسئول قرارگاه جهادی امام رضا (ع) از اجرای «تور سیاه» برای مسئولان خبر داد و گفت: با مشارکت افراد خیر، ۳۳۱ زندادنی جرایم غیر عمد را از زندان آزاد کردیم.

اجرای «تور سیاه» برای مسئولان/ ۳۳۱ زندانی جرایم غیرعمد آزاد شدند

 به گزارش «قدس آنلاین»،  حجت‌الاسلام‌ غلامرضا قاسمیان در نشست خبری با مهم دانستن نقش مردم در رفع آسیب های اجتماعی افزود: توان دولت هیچ گاه به اندازه ای نیست که بتواند از پس همه مشکلات برآید.

وی با بیان اینکه تکیه گاه قرارگاه جهادی امام رضا (ع) مردم هستند، تاکید کرد: ما تنها به دنبال جذب کمک های نقدی نیستیم بلکه مردم باید تخصص، توان و پتانسیل خود را در جهت کمک به آسیب های اجتماعی به کار گیرند.

مسئول قرارگاه جهادی امام رضا (ع) از شناسایی ۷۱ هزار خانوار نیازمند در تهران خبر داد و گفت: در بررسی های میدانی ۱۸۰ هزار خانوار مورد بررسی قرار گرفتند به طوری که از منازل آنها بازدید و فرم های مشخصی را پر کردیم اما در نهایت متوجه شدیم ۷۱ هزار خانوار در فقر مطلق هستند.

حجت الاسلام قاسمیان اضافه کرد: دو تا سه برابر این میزان در شهر تهران از حد سیری در حال انفجار هستند و باید بتوانیم با جذب کمک های مردمی و توانمندسازی در کنار ارائه کمک های نقدی و بسته های غذایی بخشی از مشکلات محرومان را حل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر چندین مرکز نگهداری و ترک اعتیاد در قالب مجموعه بهاران تحویل قرارگاه امام رضا (ع) شده است همچنین مجموعه کودکان کار «صبح رویش» ویژه بازماندگان از تحصیل در تهران راه اندازی شده است.

مسئول قرارگاه جهادی امام رضا (ع) افزود: طرح «تهران مدرسه ای برای همه» به عنوان فاز صفر جهاد مهربانی و صبح رویش در یک افق وسیع تر در حال برنامه ریزی و انجام است.

وی از جمع آوری چهار میلیارد تومان کمک نقدی با مشارکت خیران به منظور آزادسازی زندانیان جرایم غیرنقد خبر داد و تاکید کرد: اعتماد مردم نکته اساسی در جذب کمک های مردمی است و ما با همین روش توانستیم ۳۳۱ زندانی جرایم غیرنقد را آزاد کنیم. برخی از این زندانیان برای یک میلیون تومان ۵ سال در حبس بودند به طوری که هزینه نگهداری آنها بیش از ۵ میلیون تومان شده بود.

حجت الاسلام قاسمیان با بیان اینکه طرح بزرگ جهاد مهربانی به عنوان تازه ترین طرح قرارگاه با ساماندهی ۷۱ هزار خانوار نیازمند در حال انجام است، تاکید کرد: جذب همیاران در این طرح جهادی به گونه ای است که افراد داوطلب دست کم دو ساعت از وقت خود را در طول هفته برای کمک به نیازمندان در نظر می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: افراد برای مشارکت در این طرح می توانند با مراجعه به سایت jahadiam.ir یا  ارسال عدد ۸ به سامانه ۱۰۰۰۱۴۴  آمادگی خود را برای مشارکت اعلام کنند.

مسئول قرارگاه جهادی امام رضا (ع) از اجرای «تور سیاه» برای مسئولان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح تعدادی از مسئولان را به نقاط محروم و آسیب زای شهر تهران بردیم و ابعاد پنهان پایتخت را به آنها نشان دادیم به طوری که بسیاری از مسئولان عمق فاجعه را نمی دانستند و اطلاعی از مسائل نداشتند.

وی در خصوص رویکرد قرارگاه امام رضا (ع) گفت: رویکرد ما مطالبه گری از مسئولان نیست. اگرچه بسیاری از آنها مسئولیت دارند اما رویکرد ما مردمی است زیرا معتقدیم هیچ گاه از مردم سلب مسئولیت نمی شود.

حجت الاسلام قاسمیان با اشاره به اینکه باید مسئولان را باید به وظایف خود واقف کنیم افزود: عمق فاجعه خیلی زیاد است به همین دلیل با وجود فعالیت تعداد زیادی گروه خیریه و جهادی همچنان شاهد محرومیت هستیم.

وی با پیچیده دانستن پدیده های اجتماعی اضافه کرد: مسائل اجتماعی گاهی به قدری پیچیده است که حل یک مشکل، مشکلات جدیدی را سبب می شود به طوری که حل مشکلات حاشیه نشینان می تواند به ازدیاد حاشیه نشینی بینجامد.

مسئول قرارگاه جهادی امام رضا (ع) در مورد مشارکت حوزه های علمیه و طلاب در زمینه فعالیت های جهادی گفت: برخی طرح ها مثل طرح «حبه» بر عهده طلاب است، در حال حاضر فضای طلبگی در قرارگاه درگیر شده اما هنوز به ایده آل نرسیده ایم و امروز حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ طلبه درگیر فعالیت های جهادی هستند.

حجت الاسلام قاسمیان با اشاره به توزیع ۲۶ هزار کارت شهروندی در میان اقشار محروم اضافه کرد: این افراد می توانند از خدمات موجود در کارت و تخفیف های ارائه شده در آن استفاده کنند.

وی اظهار کرد: فعالیت قرارگاه امام رضا (ع) از سال ۹۳ با تکیه بر ظرفیت های مردمی و گروه های جهادی تشکیل شد و در حال حاضر موفقیت های این قرارگاه بیش از پیش بینی های انجام شده است.

مسئول قرارگاه جهادی امام رضا (ع) با اشاره به فعالیت های این پایگاه جهادی در حوزه های ارائه خدمات به معتادان متجاهر و کارتن خواب ها گفت: نباید تصور کنیم که همه این افراد انسان های حقیر و از طبقات پایین جامعه هستند زیرا در میان کارتن خواب ها افرادی با مدرک دکتری دانشگاه شریف مشاهده کرده ایم و حتی موسیقی دانان زبده ای در میان این افراد وجود داشتند بنابراین فعالیت های ما باید توام با تکریم باشد اگرچه نباید فراموش کنیم که همه افراد جامعه به نوعی زمینه درگیر شدن در این آسیب ها را دارند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.