یزد ـ سفیر سابق ایران در مکزیک با اشاره به درخواست تحویل هواپیماهای خریداری شده قبل از انتخابات به ایران گفت: عده‌ای می‌خواهند پای خارجی‌ها را به انتخابات باز کنند که این عاقلانه نیست.

درخواست کمک از خارجی‌ها و باز کردن پای آنها به انتخابات عاقلانه نیست/ نفوذ دشمن را جدی بگیریم

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین قدیری ابیانه شامگاه شنبه در جمع اساتید دانشگاه یزد با اشاره به اینکه دولت‌ها بعد از پایان فعالیت خود در هنگام انتخابات برخی اقدامات قابل تأمل انجام می‌دهند، اظهار داشت: به عنوان نمونه وقتی در سال ۸۴، دولت جدید به روی کار آمد، سفیر آلمان دست همکاری به وابستگان دولت اصلاحات داد و این افراد برای کمک به خود،‌ درخواست تشدید تحریم‌ها را دادند.

وی افزود: وقتی متوجه شدند که این مکالمه شنود و ضبط شده است، به جای هر اقدام دیگری اعلام کردند که این شنود غیراخلاقی بوده است.

قدیری ابیانه بیان کرد: وقتی دولت یازدهم به روی کار آمد، قرار بود همه مشکلات را ۱۰۰ روزه حل کند و گزارش آن را نیز به مردم اعلام کند اما بعد از ۱۰۰ روز گزارشی ارائه کرد که تمام آن تشریح اوضاع بد موجود بود و هم مشکلات به گردن دولت قبل انداخته شد.

وی تصریح کرد: موضوع سهام عدالت نیز به شدت از سوی دولت مورد انتقاد قرار گرفت اما اکنون در آستانه انتخابات قرار است ۵۵۰ هزار تومان به صاحبان سهام عدالت پرداخت شود.

قدیری ابیانه در مورد مهندسی که در زمان انتخابات دولت دهم توسط عوامل سرانه فتنه انجام شد نیز عنوان کرد: اینها معتقد بودند که چون سیب زمینی رایگان در روستاها توزیع شده، توانسته اند رای بیاورند اما امروز می بینیم که دولت ۲۰ هزار تن سیب زمینی را در استان فارس دفن می کند.

وی با تاکید بر اینکه باید نسبت به پروژه نفوذ هوشیار باشیم عنوان کرد: آمریکا که ایران را سد راه خود برای اشغال کشورهایی نظیر سوریه و یمن می بیند، می داند که از طریق نظامی و به راه انداختن انقلاب های رنگی حریف ایران نیست بنابراین نفوذ را به شدت و با جدیت دنبال می کند.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا ادامه داد: آنها در این مسیر افراد مدنظر خود را شناسایی کرده و مشکلات و نیازهای آن را بررسی می کنند و به رفع این نیازها می پردازند و از آن سند نیز تهیه می کند تا شخص در صورت رفع نیاز، قطع همکاری نکند.

قدیری ابیانه بیان کرد: بسیاری از خبرنگاران و رسانه ها بدون اینکه خودشان مطلع باشند، به خدمت این افراد درآمدند و از سوژه های پروژه نفوذ شدند.

وی همچنین با اشاره به اعتراف فتنه گران سال ۸۸ که اعلام کردند ۲۰۰ نفر را برای اثرگذاری روی افراد موثر نظام مامور کردند، افزود: اینها روی بسیاری از افراد اثر گذاشتند و آنها نیز مدام از ترس‌های خود از آمریکا می‌گویند به نحوی که معتقدند اگر آمریکان ایران را موشک باران کند، ظرف ۱۰ دقیقه همه سیستم های دفاعی ایران از کار می افتد.

سفیر سابقه ایران در مکزیک و استرالیا ادامه داد: چرا عده ای از خارجی ها می خواهند هواپیماهای خریداری شده توسط ایران را قبل از انتخابات تحویل دهند، این به معنای درخواست کمک از خارجی‌ها در انتخابات است و باز کردن پای خارجی‌ها به انتخابات عاقلانه نیست.

قدیری ابیانه بر لزوم هوشیاری نسبت به مسائل مختلف تاکید کرد و افزود: باید نفوذ دشمن را جدی بگیریم و در راستای رفع مشکلات مردم قدم برداریم و با طرح برخی مسائل، مشکلات را مدام به گردن دیگران نیندازیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.