کرمان - رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان از ضبط ۱۱۵جلد گواهینامه رانندگی بر اساس کسب نمره منفی و توقیف۲ هزار و ۱۰۰دستگاه خودرو دارای خلافی بیش از ۱۰ میلیون ریال در کرمان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

اجرای مستمر قانون فقط به منظور کاهش تلفات انسانی است

به گزارش قدس آنلاین، حمید معین زاده رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان همچنین گفت:طبق ماده ۷ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی چنانچه راننده متخلف دارای ۳۰ نمره منفی باشد ،گواهینامه وی به مدت سه ماه ضبط و در پایان مدت مزبور با پرداخت ۴۰۰هزار ریال جریمه نقدی به نفع خزانه دولت مسترد می­شود .

وی افزود: در صورتی که پس از اعمال مرحله اول جریمه، نمرات منفی شخص به ۲۵ برسد گواهینامه وی به مدت ۶ ماه ضبط و پس از انقضاء مدت مزبور و پرداخت مبلغ ۶۰۰ هزار ریال جریمه نقدی به وی مسترد می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ادامه داد: هرگاه پس از اعمال مقررات مرحله اول و دوم برای بار سوم نمره منفی شخص متخلف به ۲۰ برسد گواهینامه وی ابطال و بعد از یک سال می­تواند برابر مقررات و طی یک دوره آموزشی و پرداخت مبلغ یک میلیون ریال گواهینامه جدید دریافت کند.

معین زاده افزود: در صورتی که شخص متخلف به مدت شش ماه از زمان ارتکاب آخرین نمره منفی مرتکب هیچ یک از تخلفات راهنمایی و رانندگی نشود کلیه نمره ­های منفی ناشی از تخلفات ارتکابی گذشته بلا اثر می شود و تخلفات بعدی وی به عنوان تخلف اول محسوب می شود.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری با تشدید اقدامات کنترلی بیش از۱۱۵ جلد گواهینامه رانندگی رانندگان متخلف بر اساس کسب نمره منفی ضبط و بیش از دو هزار و ۱۰۰دستگاه خودروی دارای خلافی بیش از ۱۰ میلیون ریال شناسایی شد که از ادامه تردد آنها جلوگیری بعمل آمده است .

این مقام انتظامی اجرای قانون مربوط به نمره منفی را طرحی هدفمند بر شمرد و عنوان داشت: اجرای مستمر قانون فقط به منظور کاهش تلفات انسانی است و احترام رانندگان به قوانین باعث کاهش تلفات انسانی و افزایش انضباط ترافیکی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.