ایلام- نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد اصلی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، افزایش دو نماینده به سهم حوزه انتخابیه استان ایلام( بر اساس روند فعلی و بدون تغییر در حوزه جغرافیایی ) است.

اضافه شدن حداقل ۲ نماینده به حوزه استان ایلام، حداقل انتظار  مردم است

شادمهر کاظم زاده روز یکشنبه در گفتگو با قدس آنلاین با بیان اینکه در مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش و تفکیک حوزه های انتخابیه، هیچگونه بحث قطعی وجود ندارد، اظهار داشت: بر اساس شرایط سیاسی، جغرافیایی، اقتصادی و جمعیتی؛ هر ۱۰ سال یکبار، حداکثر ۲۰ نماینده به نمایندگان مجلس در سراسر کشور اضافه می شود.

وی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۷۸ تا سال ۱۳۹۸ دو دوره ۱۰ ساله را پشت سر خواهیم گذاشت، افزود: این احتمال و امکان وجود دارد که به تعداد نمایندگان کنونی مجلس شورای اسلامی و  به فراخور حوزه های انتخابیه، ۴۰ نماینده جدید افزوده شود.

نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایلام دارای پتانسیل ها و ظرفیت های عظیمی از جمله وسعت و مساحت جغرافیایی، ذخایرغنی نفت و گاز، منابع طبیعی و گستره مرزی است، بیان داشت: باتوجه به نیازهای ضروری استان ایلام و حجم محرومیت ها و توسعه نیافتگی آن و نیز افزایش قدرت رایزنی، مطالبه گری و چانه زنی در سطح مرکز؛ ضرورت دارد که مجموع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی از ۳ نماینده کنونی؛ به حداقل ۵ نماینده افزایش یابد.

شادمهر کاظم زاده با اشاره به اینکه پیش نویس افزایش دو نماینده به مجموع نمایندگان هر دو حوزه شمال و جنوب استان؛ تهیه، تنظیم و به امضاء نمایندگان استان رسیده است، یادآور شد: در این پیش نویس امضاء شده، پیشنهاد و تأکید شده است که بدون تغییر در روند فعلی حوزه های انتخابیه(شمال و جنوب استان) به هر حوزه حداقل یک نماینده اضافه گردد.

وی با بیان اینکه این طرح با مشورت، همدلی و همزبانی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی تدوین شده و مورد تأکید قرار گرفته است، خاطرنشان ساخت: اولین اولویت و دغدغه اصلی نمایندگان استان در این خصوص؛ افزایش دو نماینده به حوزه انتخابیه استان ایلام(یک نماینده حوزه شمال + یک نماینده حوزه جنوب) است.

نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای تحقق این امر مهم(افزوده شدن دو نماینده به حوزه انتخابیه استان ایلام) رایزنی های گسترده ای با کمیسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی صورت گرفته و امیدوار کننده است، تصریح کرد: طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس، هم اکنون در کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی مسکوت است و احتمالاً پس از بررسی برنامه ششم توسعه و بودجه سال ۹۶ در مجلس؛ در اردیبهشت سال آینده، مجدداً به جریان خواهد افتاد.   

شادمهر کاظم زاده با بیان اینکه سرانه جمعیتی نباید برای افزایش تعداد نمایندگان استان ها؛ ملاک عمل قرار گیرد و به شاخصه های خاص دیگری همچون عوامل طبیعی، سیاسی، اقتصادی، گستره مرزی، گستردگی و مساحت جغرافیایی نیز با دقت و ظرافت توجه شود، تأکید کرد: افزوده شدن حداقل دو نماینده به مجموع نمایندگان استان، حق مسلم مردم این دیار مرزدار و ولایتمدار است.

وی با اشاره به اینکه اضافه شدن تنها یک نماینده به حوزه انتخابیه استان ایلام، برای درمان دردهای پیدا و پنهان این استان چندان کافی نیست، گفت: اضافه شدن حداقل دو نماینده به حوزه استان ایلام، باید به یک مطالبه عمومی و همگانی تبدیل شود.

نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تفکیک استان به حوزه های شمال و جنوب، صرفاً مربوط به زمان انتخابات و سهولت در فرآیند رأی گیری ها است، اظهار داشت: تمام هم و غم ما خادمان ملت برای افزایش تعداد نمایندگان استان؛ ارتقاء سطح مطالبه گری و تلاش فراگیر برای توسعه و پیشرفت همه جانبه استان است.

وی با اشاره به اینکه افزایش نمایندگان استان به حداقل ۵ نماینده، بایستی به مطالبه اصلی همه مردم فهیم و موقعیت شناس استان اعم از نخبگان؛ دانشگاهیان؛ فرهنگیان؛ دانش آموزان؛ مجموعه های اداری، اجرایی و سیاسی و بویژه رسانه های دیداری و شنیداری؛ تبدیل گردد، افزود: استان ایلام از ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار ارزشمندی برخوردار است و هیچ بهانه ای برای تحقق این مطالبه  بحق وجود ندارد.

نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعداد نمایندگان هر استان در رایزنی ها، پیگیری ها، چانه زنی ها و ارتباط با مسئولان ارشد کشوری و وزراء، بسیار تأثیر گذار و توسعه محور است، بیان داشت: اضافه شدن  حداقل ۲ نماینده به حوزه استان ایلام، حداقل انتظار و مطالبه دلسوزان این استان است.

شادمهر کاظم زاده با اشاره به اینکه با توجه به گستردگی حوزه های انتخابیه؛ نمایندگان کنونی استان وقت و توان حضور در تمام مناطق استان را ندارند و همین موضوع باعث گلایه و نارضایتی بیشتر مردم می شود، یادآور شد: از تمام رسانه ها، خطیبان، مسئولان و آحاد مختلف استان تقاضا داریم که صرفاً بر تفکر فنی و کارشناسی شده افزایش تعداد نمایندگان استان(حداقل دو نماینده) تأکید و تنویر افکار کنند.

وی با تأکید بر اینکه مردم نباید به شایعات توجه کنند و به بهانه های واهی، استان ایلام را از این حق قانونی محروم سازند، خاطرنشان ساخت: در صورت افزایش تعداد نمایندگان بر اساس پیشنهاد تدوین شده؛ هیچگونه تغییری در فرایند فعلی حوزه های انتخابیه ایجاد نخواهد شد.

نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیشنهاد اصلی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، افزایش دو نماینده به سهم حوزه انتخابیه استان ایلام(بر اساس روند فعلی و بدون تغییر در حوزه جغرافیایی) است.

گفتنی است، اخیراً انتشار خبر افزایش تعداد نمایندگان استان؛ تغییر در روند فعلی حوزه های انتخابیه؛ تغییرات جغرافیایی؛ الحاق برخی شهرستان به حوزه های شمال و جنوب و...؛ در فضاهای مجازی و رسانه ای سر و صدا راه انداخته بود که این گفتگو در راستای شفاف سازی و تنویر افکار صورت گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.