رئیس قرارگاه جهادی امام رضا(ع) با اشاره به شناسایی و ساماندهی بیش از ۷۱ هزار خانواده نیازمند و محروم در تهران از اجرای فاز اول طرح جهاد مهربانی از دهه فجر با هدف مشارکت مردم در خدمت رسانی به خانواده نیازمندان خبر داد.

شناسایی و ساماندهی بیش از ۷۱ هزار خانواده نیازمند و محروم در تهران/ فاز اول طرح جهاد مهربانی از دهه فجر آغاز می شود

 به گزارش «قدس آنلاین»،  حجت‌الاسلام غلامرضا قاسمیان رئیس قرارگاه جهادی امام رضا(ع) صبح امروز (یکشنبه) در نشست خبری تشریح فعالیتهای این قرارگاه با اشاره به ضرورت تشکیل اینگونه قرارگاه‌ها گفت: کار جهادی دارای سابقه ۳۰ ساله است که تاکنون بیشتر ناظر بر استانهای مرزی محروم با فعالیتهای عمرانی و فرهنگی شده است و بر همین اساس این تشکل از سال ۹۳ با درختکاری ۵ میلیون درخت در تهران کار خود را آغاز کرد و به این نتیجه رسیدیم که با هماهنگی می‌توان کارهای بزرگی را انجام داد که قرارگاهی با نام امام رضا(ع) تشکیل شد و در ابتدای فعالیت این قرارگاه، اردوهای جهادی با جمعیت ۵ هزار نفری در مناطق محروم برگزار شد.

وی افزود: هم اکنون این قرارگاه در ۱۵ استان محروم دارای دفتر بوده و فعالیتهای بین‌المللی را در خصوص کار جهادی در دست انجام دارد.

حجت‌الاسلام قاسمیان راهیان نور جهادی را یکی از ابتکارات این قرارگاه برشمرد و گفت: گروه‌های جهادی با حضور در شهرهایی که راهیان نور در آنها برگزار می‌شود ضمن انجام فعالیتهای عمرانی و فرهنگی وارد فعالیت جهادی شده و سپس برای زیارت به یادمانهای راهیان نور اعزام می‌شوند.

رئیس قرارگاه جهادی امام رضا(ع) با اشاره به لزوم کارجهادی در تهران و بیان اینکه در تهران تصور نمی‌کردیم عمق فاجعه بالا باشد و شاهد صحنه‌هایی در زیر پوست شهر شدیم که آزار دهنده است، گفت: امروزه دغدغه مسئولین آسیبهای اجتماعی شده است و ما در قرارگاه ده‌ها سوژه اجتماعی داریم که می‌توان به آنها پرداخت و اتفاق بزرگتر آن است که مردم به علت بی‌اطلاعی مردم نیازمند را رها کرده‌ و مسئولیتی در این خصوص برای خود ندارند.  

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۷۱ هزار خانواده بی‌خانمان و محروم توسط این قرارگاه شناسایی و ساماندهی شده‌ است، گفت: توانمندسازی این خانوادها از اصول مهمی است که قرارگاه در آن وارد شده و با تاسیس چندین مرکز بازپروری معتادین برای آنها اشتغالزایی انجام داده است.

حجت‌الاسلام قاسمیان افزود: طرح صبح رویش از ابداعات دیگر قرارگاه است که زمینه تحصیل کودکان کار بازمانده از تحصیل را با تاسیس ۳ شعبه مدرسه در تهران فراهم کرده است. همچنین ۳۳۱ زندانی جرائم غیرعمد با هزینه بالغ بر ۴ میلیارد تومان به همت قرارگاه امام رضا(ع) و با کمک خیرین از بند زندان رهایی یافتند.

حجت‌الاسلام قاسمیان کمک مردم به مردم نیازمند را هدف کلی این قرارگاه برشمرد و افزود: در خصوص کار جهادی و ورود افراد، هیچگاه گزینشی برخورد نمی‌کنیم و هر کسی که در این خصوص بتواند فعالیتی انجام دهد آماده همکاری هستیم. وقتی مردم وارد صحنه کار جهادی شوند ضمن آنکه خود تربیت می‌شوند عشقی را در کار خرج می‌کنند که هیچ نهاد دولتی نمی‌تواند آن را برای کمک به محرومین و نیازمندان انجام دهد.  

رئیس قرارگاه جهادی امام رضا(ع) طرح بزرگ جهاد مهربانی را از جدیدترین حرکتهای این قرارگاه عنوان کرد و گفت: پس از شناسایی و ساماندهی ۷۱ هزار خانواده محروم در ۳۵۴ محله تهران در فاز اول که مهمترین فاز آن دردهه فجر آغاز می‌شود، مردمی سازی این حرکت است که با جذب همیاریهای مردم در حوزه‌های عمرانی، پزشکی، فرهنگی، آموزشی و معیشتی، مردم علاقمند در این طرح جهادی شرکت کرده که حداقل دو ساعت در هفته براساس نوع تخصص خود وقف کار جهادی و خدمت به مردم نمایند.

رئیس قرارگاه جهادی امام رضا(ع) ضمن دعوت از همه مردم برای مشارکت در  فعالیتهای جهادی بر اساس وقت و نوع تخصص خود، گفت: مردم علاقه‌مند می‌توانند از دو طریق مراجعه به سایت www.jahadiam.ir و یا ارسال عدد ۸ به سامانه پیامک ۱۰۰۰۱۴ در این طرح شرکت کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.