مشهد- معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی با اشاره به تغییر فرمانداران گفت: فرمانداران مرتب در حال ارزیابی هستند و هیچ فرمانداری به واسطه انتخابات تغییر نخواهد کرد.

تغییر فرمانداران به واسطه نزدیک شدن به انتخابات نیست

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سیدجواد حسینی ظهر یکشنبه در نشستی با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با تبلیغات زود هنگام برخی گروه‌ها در سطح شهر مشهد در قالب بنرهایی که در شهر نصب می‌شود و همچنین تضمین سلامت انتخابات، ادامه داد: ما در اجرای قانون با کسی شوخی نداریم و بر مبنای قانون عمل خواهیم کرد، شروع مرحله اجرایی انتخابات با دستور وزیر کشور ۲۵ اسفندماه ۹۵ و  با تشکیل هیات اجرایی انتخابات شورای شهر خواهد بود، ستاد انتخابات استان نیز به زودی تعیین خواهد شد.

حسینی بیان کرد: وضعیت تبلیغات کاندیداها را ساماندهی و تلاش می‌کنیم از حقوق شهروندان، چه حامیان دولت و چه منتقدان دفاع کنیم و به همان میزان که به حامیان خود باید توجه کنیم به منتقدان خود نیز توجه خواهیم کرد.

متن سخنرانی ها مخالفان و موافقان دولت در مشهد را مکتوب می کنیم

با اشاره به نصب بنرهایی در سطح شهر مشهد با عنوان «فتنه رنگ عوض می‌کند» که در آن از رنگ بنفش استفاده شده، اظهار کرد: فتنه ۸۸ زوایای مختلفی دارد که متاسفانه جریانی خاص می‌خواهد یک زاویه فتنه را برجسته کند، ۹ دی سالگرد حماسه حضور مردم، اقتدار نظام و رهبری است که متاسفانه یک جریان خاص ۹ دی را تبدیل به تفرقه می‌کند که این خلاف است و ما بررسی می‌کنیم این بنرها توسط چه گروه یا تشکلی نصب شده است، این تشکل باید رسمیت داشته باشد، چنین اقداماتی خلاف اهداف نظام است که با آنها برخورد می‌کنیم.

وی در خصوص سخنرانی‌هایی که در سطح شهر مشهد در ایام ۹ دی برگزار شد، عنوان کرد: تمام متن این سخنرانی‌ها را ما مکتوب کردیم، البته باید گفت بعضی از این جلسات سخنرانی نیست و جلسات  تهمت‌رانی است.

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی در خصوص سخنرانی حسن عباسی در مشهد، اضافه کرد: در این سخنرانی برخلاف استراتژی نظام، سخنران هرچه به دهانش آمده به مسئولان رسمی نظام از جمله رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که حکم خود را از رهبری دریافت کرده و همین طور رئیس جمهور نسبت داده، باید توجه داشت که تهمت‌رانی جرم است اما سخنرانی جز حقوق شهروندی است.

صدور مجوز تجمعات سخت گیرانه نیست

وی در پاسخ به این سوال که آیا روند صدور مجوز برای تجمع مقابل مراکز سیاسی و دیپلماتیک استان که در راستای آرمان‌ها و اهداف نظام برگزار می‌شود سخت‌گیرانه شده است، گفت: صدور مجوز بسیار ساده‌گیرانه است، هر گروهی که مجوز داشته باشد کافی است به فرمانداری برود، تقاضای صدور مجوز کند و فرمانداری به او مجوز دهد و امنیت آنها را نیز تامین کند.

حسینی خاطرنشان کرد: اگر منظور شما تجمع اخیر انصار حزب‌الله است باید بگویم طبق قانون باید ۷۲ ساعت قبل از برگزاری تجمع درخواست صدور مجوز به فرمانداری ارسال شود که این دوستان ۲۴ ساعت قبل به فرمانداری مراجعه کردند و قبل از آن در فضای مجازی تبلیغاتی کردند که این خلاف قانون است مساله دیگر این که این تشکل اصلا مجوز ندارد و علی‌رغم اینکه برای برگزاری تجمع آنان مجوزی داده نشده بود اما آنان تجمع خود را برگزار کردند.

وی با بیان اینکه روند اخذ مجوز بسیار ساده است، گفت: وقتی شما ملزم هستید برای یک تجمع مجوز بگیرید به این معنی است که گاهی سیاست‌های نظام برای انجام یک کار منوط به صدور یک مجوز نیست، در بحث سیاست خارجی باید سیاست‌های نظام را مدنظر قرار دهیم.

انتقاد از عملکرد شهرداری در انتخابات شورای شهر مشخص می شود

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی در پاسخ به این سوال که دولت در رابطه با برخی رفتارهای ضد دولتی که توسط شهرداری مشهد انجام می شود چه رفتاری خواهد داشت، ادامه داد: از ناحیه، دولت نهادهای عمومی چه دولتی و چه غیر دولتی را زیر پوشش چتر دولت خواهیم دانست، دولت بیشترین حمایت را از شهرداری کرده و می‌کند و جایی که لازم باشد اعتبار توزیع شود این کار را انجام خواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه در هر صورت نگاه ما همگرایانه است، افزود: شهرداری یک نهاد عمومی و سازوکار مدیریت شهرداری در قانون مشخص است، مردم از طریق انتخابات شورای شهر نمایندگانی انتخاب می‌کنند و این نمایندگان شهردار را انتخاب می‌کنند و اگر کسی به عملکرد شهرداری انتقادی دارد باید این را در انتخابات نشان دهد.

وی تاکید کرد: مادامی که دولت بر سر کار است توجهش به نهادهایی مثل سپاه، بسیج و شهرداری این است که دولت متعلق به همه آنها است و هر جا که امکان کمک به شهرداری است با سخاوت و عدالت این کار را خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.