حدود ۱۳۰۰ نفر از اهالی وادی بردی به دلیل نگرانی از اقدامات تروریست های جبهه النصره به سمت مناطق ارتش در الروضه واقع در حومه دمشق پایتخت سوریه فرار کرده اند.

۱۳۰۰ نفر شهروند سوری از «وادی بردی» به سمت دمشق رفتند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از العهد، در حالی که آتش بس در بیشتر مناطق سوریه جاریست اما منطقه وادی بردی و غوطه  شرقی دمشق شاهد درگیری های پراکنده بین ارتش سوریه و گروههای مسلح تکفیری است.

در همین راستا، از شب گذشته تاکنون حدود ۱۳۰۰ نفر از اهالی وادی بردی در غرب شهر دمشق به دلیل نگرانی از اقدامات تروریست های جبهه النصره به سمت مناطق ارتش در الروضه واقع در حومه دمشق پایتخت سوریه فرار کرده اند.

این خروج در حالی صورت گرفت که عناصر مسلح حاضر در وادی بردی از پذیرش گفتگوها و مصالحه پیشنهاد شده خودداری کرده اند.

از سوی دیگر نیروهای ارتش سوریه مواضع تروریست های داعش را در حومه شرقی حمص هدف قرار داده و علاوه بر انهدام تجهیزات آنها، شماری از تکفیری ها را نیز به هلاکت رساندند.

پیش از این رسانه ها اعلام کردند که معارضان خواستار توقف عملیات ارتش سوریه در منطقه «وادی بردی» واقع در ریف غربی دمشق شده‌اند و معارضان از سایر گروه‌های مسلح خواسته ‌اند به جبهه وادی بردی ملحق شده و آن را نجات دهند.

منطقه وادی بردی در غرب شهر دمشق قرار دارد و به دلیل نزدیکی به «بزرگراه دمشق-بیروت» و تأمین آب شرب شهر دمشق از این منطقه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

گروه‌های معارض مسلح هفته گذشته اقدام به آلوده کردن آب شرب دمشق به وسیله مواد نفتی کرده بودند. آتش بس سراسری در سوریه از ساعت ۱:۳۰ بامداد روز جمعه به وقت محلی شروع شده است. این آتش بس شامل گروهک تروریستی داعش و جبهه النصره و گروه‌های وابسته به آن نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.