نمایندگان مردم در خانه ملت با مثبت ارزیابی کردن دستور رئیس جمهور برای ایجاد حساب مستقل جهت واریز حق بیمه درمان کارگران بر این نکته تاکید دارند که این حساب از نظارت کافی نیز برخوردار باشد.

گسترش چتر نظارت بر منابع درمان کارگران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خانه ملت، هزینه کرد حق بیمه کارگران موضوعی است که مدتی است به چالش جدی میان  وزارتخانه های بهداشت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تبدیل شده است زیرا عده ای بر این باورند منابع مالی ناشی از حق بیمه کارگران در تامین اجتماعی مشخص نیست در چه محلی هزینه می شود در حالی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر این باور است این منابع صرفا برای درمان کارگران هزینه شده است.

در پی بروز چنین اختلاف نظری چندی پیش دکتر ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت از دستور کتبی رئیس جمهور خبر داد و گفت: ۹ بیست و هفتم منابع سازمان تامین اجتماعی بابت حق بیمه درمان کارگران در حسابی مستقل و قابل نظارت مستقیم نهاد ریاست جمهوری باشد، به این ترتیب که حق بیمه کارگران به طور کامل و به موقع در حوزه سلامت و برای کارگران و بیمه شدگان تامین اجتماعی هزینه شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر این باورند که این اقدام را می توان حرکتی رو به جلو تلقی کرد چراکه منجر به شفاف سازی منابع بیمه درمان کارگران خواهد شد.

نمایندگان بر این نکته تاکید داشتند که ایجاد این حساب می تواند به بهبود ارایه خدمات درمانی کمک کند.

نماینده

کمیسیون

دستور رییس جمهور جهت ایجاد حسابی برای واریز حق بیمه کارگران

شکور پورحسین شقلان

نماینده مردم پارس‌آباد

اجتماعی

دستور رییس جمهور گامی رو به جلو است چراکه منجر خواهد شد تا در حق بیمه کارگران تامین اجتماعی نوعی شفافیت ایجاد شود.

محمد فیضی

نماینده مردم اردبیل

برنامه، بودجه و محاسبات

این اقدام را می توان مثبت ارزیابی کرد زیرا باعث مدیریت بهتر و خدمات ارزنده تر در حوزه بهداشت و درمان می شود.

محمد نعیم امینی فرد

نماینده مردم ایرانشهر

بهداشت و درمان

با توجه به اینکه مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همواره بر این نکته تاکید داشتند که ۹ بیست و هفتم حق بیمه کارگران را صرفا در درمان هزینه می شود لذا به نظر می رسد تصمیم رییس جمهور صرفا در جهت شفاف سازی این مساله بوده تا شائبه ها در این زمینه از میان برداشته شود.

عباسعلی پوربافرانی

نماینده مردم نایین

بهداشت و درمان

باید پولی که کارگران برای درمان پرداخت می کنند در حسابی جداگانه برای درمان هزینه شود، این اقدام باعث نشان دار شدن این منابع و نظارت کافی بر این حساب خواهد شد.

حسینعلی شهریاری

نماینده مردم زاهدان

بهداشت و درمان

تامین اجتماعی ۹ بیست و هفتم حق درمان بیمه کارگران را در جایی دیگری هزینه می کند که با ایجاد حسابی برای واریز این حق بیمه، می‌توان نسبت به شفاف سازی آن گام برداشت.

زهرا سعیدی

نماینده مردم مبارکه

اقتصادی

این امر باعث خواهد شد تا مسئولان وزارت بهداشت بتواند با نظارت بر منابع و مدیریت کردن آن، برای ارایه خدمات درمانی بهتر برنامه ریزی کنند.

عبدالرضا عزیزی

نماینده مردم شیروان

اجتماعی

این اقدامی سبب می‌شود هر آنچه که کارگران برای درمانشان پرداخت می‌کنند به طور کامل برای بخش درمان هزینه شود لذا از هزینه‌کرد اعتبارات این بخش در سایر بخش‌ها جلوگیری می‌شود.

جلیل مختار

نماینده مردم آبادان

اجتماعی

شفاف‌سازی حق کارگران به خصوص نحوه هزینه‌کرد حقوق بیمه درمان کارگران در ارائه خدمات بیشتر به آنها موثر است، اعتباری که به این صندوق مجزا واریز می‌شود و میزان تعهدات این صندوق نیز باید شفاف شود تا مشخص شود چه میزان برای بهبود خدمات درمان هزینه می‌شود.

غلامرضا حیدری

نماینده مردم تهران

برنامه و بودجه، محاسبات

مشکلات بیمه‌ها مباحث مالی و در بخشی عدم واریز سهم دولت است بنابراین دستور رئیس جمهور در صورتی که عملیاتی شود تا حدی به رفع مشکلات مالی بیمه درمان کمک می‌کند. متاسفانه هم‌اکنون بدهی دولت به تامین اجتماعی سبب شده تا اعتبارات بیمه‌ درمان تامین اجتماعی به درستی هزینه نشود.

حسینعلی حاجی دلیگانی

نماینده مردم شاهین شهر

برنامه و بودجه، محاسبات

اقدامی مثبتی  است زیرا در شرایط فعلی ازسهم درمان برای کمبود سایر بخش‌ها مانند مستمری و غیره استفاده می‌شود بنابراین ایجادحساب مجزا برای واریز حق بیمه درمان کارگران از هزینه کرد اعتبارات بخش درمان در سایر بخش‌ها جلوگیری می‌کند.

سهیلا جلودارزاده

نماینده تهران

اجتماعی

ایجاد حساب مجزا برای واریز حق بیمه درمان کارگران موجب شفاف‌سازی می‌شود، در صورتی که این حساب زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بماند موثر واقع شده به گونه‌ای که شرایط نظارت بر هزینه‌کرد این منابع را نیز فراهم خواهدکرد.

علی نوبخت

نماینده مردم تهران

بهداشت و درمان

برای شفاف سازی منابع سلامت باید اقدامات قابل قبولی صورت گیرد، همچنین منابع درمان تامین اجتماعی یعنی ۹بیست وهفتم می بایست شفاف و قابل احصاء باشد؛ بنابراین  دستور رییس جمهور در تاسیس یک حساب برای واریز پول حق بیمه درمان کارگران بسیار مثبت است.

مرتضی خاتمی

نماینده ماهنشان

بهداشت و درمان

در نحوه هزینه‌کرد حق بیمه درمان کارگران و عملکرد تامین اجتماعی باید شفاف سازی صورت گیرد، بنابراین اینکه رییس جمهور این موضوع را با درخواست تاسیس حسابی مجزا و واریز حق بیمه درمان کارگران دراین حساب تعیین تکلیف کردند اقدامی قابل قبول و درراستای شفافیت بیشتراست و با اجرای این موضوع بسیاری ازمشکلات حل خواهد شد.

سیامک مره صدق

نماینده مردم کلیمیان

بهداشت و درمان

موافقم اقدامی مناسب است و بهتر است هر چه سریعتر دنبال شده وشکل اجرایی به خود گیرد.

رسول خضری

نماینده مردم سردشت

اجتماعی

به طورحتم باید در نحوه هزینه‌کرد حق بیمه درمان کارگران توسط سازمان تامین اجتماعی از سوی مجلس شفافیت وجود داشته باشد، بنابراین این تصمیم رییس‌جمهور می تواند به شفافیت هزینه‌کرد منابع درمان کارگران کمک کند؛ زیرا بدهی چندین ماهه صندوق ها از جمله تامین اجتماعی فشار بسیاری را بر کادر پزشکی تحمیل می‌کند.

مهدی فرشادان

نماینده مردم سنندج

برنامه، بودجه و محاسبات

هرگونه اقدامی که بتواند به شفافیت حساب ها و دخل و خرج تامین اجتماعی منجر شود قابل قابل قبول است زیرا درحال حاضر ابهامات بسیاری درنحوه هزینه کرد حق بیمه درمان کارگران وجود دارد و این موضوع بارها ازسوی مسئولان وزارت بهداشت و درمان مطرح شده؛ بنابراین حساب مجزا می تواند به شفافیت ها کمک کرده و تامین اجتماعی باید ازاین تصمیم رییس جمهور استقبال کند.

احمد حمزه

نماینده مردم کهنوج

بهداشت و درمان

اقدام رییس جمهور قابل قبول بوده  زیرا باید مشخص شود که پولی که از کارگران برای درمان اخذ می شود چگونه هزینه می شود، بنابراین مدیران تامین اجتماعی هم باید از این موضوع استقبال کرده و نباید مخالفتی باید با این موضوع داشته باشند.

اکبر ترکی

نماینده مردم فریدن

بهداشت و درمان

اقدام رییس جمهور قابل قبول بوده زیرا باید مشخص شود که پولی که از کارگران برای درمان اخذ می شود چگونه هزینه می شود، بنابراین مدیران تامین اجتماعی هم باید از این موضوع استقبال کرده و نباید مخالفتی باید با این موضوع داشته باشند.

سید حسن حسینی شاهرودی

نماینده مردم شاهرود

اقتصادی

اقدام رییس جمهور بسیار سازنده است زیرا نقدهای بسیاری به تامین اجتماعی وارد است مبنی براینکه این سازمان مشخص نیست که آیا حق بیمه درمان کارگران را به طورکامل دراین حوزه هزینه می کند یا خیر، هرچند که تامین اجتماعی همیشه خلاف این نظررا داشته و معتقد است که بیشتراز ۹ بیست  و هفتم را به درمان کارگران اختصاص داده است.

مسعود رضایی

نماینده مردم شیراز

اجتماعی

ایجاد یک حساب مجزا در تامین اجتماعی برای واریز حق بیمه درمان کارگران درجهت شفاف سازی هزینه کردهای تامین اجتماعی قابل قبول است به این شرط که این حساب تحت نظر خود سازمان تامین اجتماعی باشد.

اکبر رنجبرزاده

نماینده مردم اسدآباد

بهداشت و درمان

اقدام و تصمیم رییس جمهور در جهت ایجاد یک حساب مجزا برای واریز حق بیمه درمان کارگران امری قابل ستایش است زیرا این تصمیم باعث می شود که حقوق کارگران در بحث بهداشت و درمان تضییع نشود؛ ضمن اینکه باید متناسب با قوانین حاکم برتامین اجتماعی کارگران نیز از خدمات بهداشتی و درمانی استفاده کنند.

سلمان خدادادی

نماینده مردم ملکان

اجتماعی

شفاف سازی در نحوه هزینه کرد تامین اجتماعی خواسته برخی مسئولان است و تصمیم رییس جمهور دراین راستا است که شفاف سازی صورت گیرد که منابع درمان کارگران کجا و به شکل هزینه می شود، بنابراین اقدام رییس جمهور بسیار مثبت بوده و باید منتظر نتایج آن دربحث کمک به درمان کارگران بود.

همایون یوسفی

نماینده مردم اهواز

بهداشت و درمان

شبهاتی در نحوه هزینه کرد حق بیمه درمان کارگران وجود دارد که این اقدام رییس جمهورمی تواند به رفع اختلافات و شفاف سازی و روشن شدن وضعیت بیمه تامین اجتماعی کمک کند.

بهروز بنیادی

نماینده مردم کاشمر

بهداشت و درمان

حقوق کارگران دربحث بهداشت و درمان باید حفظ شود، ضمن اینکه برای کارگران در حال  حاضر ضعف های بسیاری دراستان ها به لحاظ مراکز ارایه دهنده خدمت وجود دارد، بنابراین اقدام رییس جمهور درجهت ایجاد حساب مجزا برای حق بیمه درمان کارگران بسیار قابل قبول است و امیدواریم شاهد خدمات بهتری درحوزه بهداشت و درمان به کارگران باشیم.

محمدحسین قربانی

نماینده مردم آستانه اشرفیه

بهداشت و درمان

باید ازاقدام رییس جمهور درایجاد یک حساب مجزا برای واریز حق بیمه درمان کارگران تشکر کرد زیرا مشاهده شده منابع درمان کارگران درنقاط دیگر هزینه شده، بنابراین ۹ بیست و هفتم باید برای درمان کارگران هزینه شود. اراده رییس جمهور دراین جهت است که منابع درمان فقط دراین حوزه هزینه شود و باید ازاین اقدام رییس جمهور درمجلس حمایت کرد.

محمداسماعیل سعیدی

نماینده مردم تبریز

فرهنگی

شبهات زیادی در نحوه هزینه کرد حق بیمه درمان کارگران وجود دارد به این شکل که اعتبارات صرف موضوعات دیگری غیر از بیمه کارگران شده و در محل خود هزینه نمی شود بنابراین این اقدام می تواند تاثیر زیادی در شفافیت هزینه کرد و بهبود خدمات درمانی داشته و تنها صرف کارگران شود.

همایون هاشمی

نماینده مردم میاندوآب

بهداشت و درمان

تحقق این امر هدفمند شدن، شفافیت حق بیمه کارگران و  امکان ارائه خدمات بهتر به جامعه کارگری را فراهم و  تحولی بزرگ را در حوزه درمان کارگران ایجاد می کند زیرا منابع درمان کارگران باید صرف درمان مستقیم و غیرمستقیم کارگران شود؛ اگر هزینه ها شفاف شوند به طور قطع خدمات درمانی روند بهتری به خود خواهد گرفت.

حیدرعلی عابدی

نماینده مردم اصفهان

بهداشت و درمان

با این دستور رئیس جمهور بسیاری از مشکلات کارگران حل خواهد شد و در شفاف سازی هزینه کرد، افزایش کیفیت خدمات و قدرت برنامه ریزی مدیران تامین اجتماعی  بسیار موثر است و همچنین وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی نیز  بهتر می تواند به مجلس پاسخگو باشد.

حسین بهرام نیا

نماینده مردم نهاوند

انرژی

این اقدام بسیار مناسب است به شرطی که مقطعی نبوده و به صورت دائمی محقق شود؛ باید به صورت کلی به این موضوع نگریسته شود به گونه ای که مشکلات درمانی کارگران با تحقق این امر مرتفع شود.

علی اکبری

نماینده مردم بجنورد

کشاورزی، آب و منابع طبیعی

قشر زحمتکش کارگر نیازمند حمایت های اجتماعی هستند که این اقدام رئیس جمهور می تواند آنها را از تنگناهای اساسی عبور داده و در شفافیت هزینه ها بسیار موثر باشد؛ به صورت جدی  موافق نشان دار شدن حق بیمه کارگران هستم و انتظار می رود با تحقق این امر مشکلات درمانی کارگران رفع شود.

روح الله بابایی

نماینده بویین زهرا

اجتماعی

اقدامی مناسب است زیرا به قشر آسیب‌پذیر جامعه که کارگران هستند کمک می کند، ایجاد حساب مجزا برای بیمه درمان کارگران در خدمات درمانی به کارگران تاثیر بسزایی دارد البته با این شرط که دولت نیز حمایت کند.

محمد قمی

نماینده مردم پاکدشت

آموزش و تحقیقات

درصدی که کارگران بابت سهم درمان خود به سازمان تامین اجتماعی می پردازند، حق الناس است و در صورتی که صرف مقاصد تجاری شود، از نظر شرعی اشکال دارد.کارگران از قشر مستضعف جامعه هستند و حق بیمه ای که با مشقت می پردازند، برای سلامت آن هاست و قاعدتا باید صرف درمان بیماری شان شود. این که سازمان های بیمه گر سهم درمان آنها را در محل های دیگری سرمایه گذاری کنند ، خلاف اصول انسانی و اخلاق است.

فرهاد فلاحتی

نماینده مردم قائنات

آموزش و تحقیقات

باید از ابلاغیه رئیس جمهور حمایت کرد، چون سهم درمان بیمه شدگان جای دیگری هزینه شده که با رضایت کارگر نبوده است.کارگری ۲۵ یا ۳۰ سال تمام زحمت می کشد، حق بیمه می دهد تا حداقل درمانش تامین شود، اما شاهد هستیم که هنگام بیماری بدون پناه و حمایت رها می شود.

صادق طباطبایی نژاد

نماینده مردم اردستان

فرهنگی

این دستور نشان می دهد رئیس جمهوری توجه ویژه ای به سلامت کارگران دارد و نمی خواهد سهم درمان کارگران صرف بنگاهداری و انجام فعالیت های اقتصادی شود. حق درمان کارگران تامین اجتماعی باید به درمان آن ها اختصاص پیدا کند، اما زمانی که سازمانی این قانون را اجرا نمی کند و در مسیرهای دیگری از آن استفاده می شود، تبعا درمان روی زمین می ماند.

مهرداد بائوج لاهوتی

نماینده مردم لنگرود

برنامه، بودجه و محاسبات

در این مسیر سازمان تامین اجتماعی باید وظایف خود را در برابر بیمه شدگان بدرستی انجام دهد.گردش مالی بیمارستان ها و مراکز درمانی به دلیل عملکرد ضعیف بیمه ها با مشکل مواجه شده است و ادامه آن وضعیت  درمان مردم را بحرانی می کند، در این میان سازمان تامین اجتماعی نیز در پرداخت مطالبات بیمه ها متعهد نبوده است. همه اینها موجب شده روند ارایه خدمات درمانی بیمه ها به مردم با چالش های زیادی مواجه شود.

حسن لطفی

نماینده رزن

اجتماعی

طرح تحول سلامت موجب شده تا بیمه ها نسبت به ارایه خدمات درمانی به مردم پاسخگو باشند.در چنین وضعیتی بیمه ها باید به تعهدات خود پایبند باشند و این اتفاق در قالب طرح تحول سلامت باعث تحمیل هزینه به این کارگزاران شده است.

قاسم میرزایی نکو

نماینده دماوند

شوراها و امور داخلی کشور

طرح تحول سلامت توانسته رضایت مردم را جلب کند، از این رو نامه ای با امضای تعداد زیادی از نمایندگان مجلس به رئیس جمهور ارسال کردیم تا از این طرح حمایت شود. مهمترین دلیل نمایندگان برای ارسال نامه به رییس جمهور و درخواست تامین منابع مالی طرح تحول سلامت این است که این طرح یکی از مهم ترین برنامه های دولت بوده که وزارت بهداشت به خوبی آن را تدوین و پیش برده است اما در میان راه با کمبود منابع مالی مواجه شده است.

محسن بیگلری

نماینده مردم سقز

برنامه، بودجه و محاسبات

این اقدام می تواند به نفع قشر مستضعف جامعه باشد، زیرا متاسفانه بیمارستان های تامین اجتماعی، درمان را با تجارت اشتباه گرفته اند و به فکر کسب در آمد بیشتر هستند.بیمارستان های تامین اجتماعی بیش از این که به فکر سلامت مردم باشند، افکار دیگری در سر دارند. مثلا افرادی که از سایر دفترچه های بیمه مثل نیروهای مسلح و یا هر نوع دفترچه دیگری استفاده می کنند، زمانی که به بیمارستان های تامین اجتماعی مراجعه می کنند، هزینه درمان شان با زمانی که دفترچه ندارند و آزاد است، هیچ فرقی ندارد. بنابراین آن ها به تنها چیزی که اهمیت نمی دهند، درمان و ارائه خدمات درمانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.