اراک- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فتنه یعنی فاصله ظالمانه بین قشرهای مختلف مردم و ایجاد کردن بهره‌مندی نجومی در کنار محرومیت‌های فوق‌العاده، سرآغاز فتنه لگدکوب کردن قانون است و بایدآن را محکوم کنیم زیرا زندگی اجتماعی بدوم قانون پیش نمی‌رود.

فتنه یعنی بهره‌مندی نجومی در کنار محرومیت‌های فوق‌العاده/  اقتدار نظامی ایران نقش بازدارنده دارد

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین صفارهرندی در جلسه بصیرتی بسیج مهندسین اراک که شامگاه یکشنبه در کانون بسیج اراک برگزار شد با بیان اینکه ۹ دی اتفاقی بود که در لحظات واپسین به وقوع پیوست و ما با فتنه‌گران از در رأفت وارد شدیم اما به کار به جایی رسید که نظام را روی پل قرار دادند اظهار داشت: حادثه عاشورای ۸۸ در واقع جسارت به منبع اصلی قدرت مذهبی و ملی ایران بود، عقیده‌ای که به وسیله آن پا برجا هستیم و چیزی نمانده بود که کمر نظام با خاک برابر شود.

وی افزود: دست‌مریزاد به ملتی که درست زمانی وارد صحنه شدند که طرف مقابل خیال می‌کرد باید جشن سرور و کامیابی را برپا کند، وارد عرصه شد و فتنه و فتنه‌گران را ناکام کرده و شکست داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ملت در همه لحظات حساس باید همان توجه و بصیرتی را که در عاشورای ۸۸ داشت در همه جا همین‌گونه باشند و همیشه باید بر اعتقادات مذهبی خود بایستیم و پادزهر مقابله با حوادث را در خود بسازیم که لازمه آن شناخت فتنه است.

صفارهرندی با اشاره به کلام امیرمومنان علی (ع) که فرمودند منشأ و سرآغاز فتنه هوی نفس است که از آن پیروی شده و بدعت‌هایی که پایه‌های آن بنا می‌شود گفت: اگر بر خلاف رویه مقبول اعتقادی دینی و انقلابی ما اداره انقلابی انجام می‌شود و هنگامی که یک نفر برای خودش برخورداری فوق‌العاده و نجومی قرار می‌دهد این یعنی بدعت و لگدکوب کردن همه آرمان‌ها که قرار بود بر اساس آن انقلاب صورت بگیرد عامدانه این بدعت را ایجاد کردند.

وی ادامه داد: فتنه یعنی فاصله ظالمانه بین قشرهای مختلف مردم و ایجاد کردن بهره‌مندی نجومی در کنار محرومیت‌های فوق‌العاده، سرآغاز فتنه لگدکوب کردن قانون است و بایدآن را محکوم کنیم زیرا زندگی اجتماعی بدوم قانون پیش نمی‌رود.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد عنوان کرد: در انتخابات آرمان‌هایی را مطرح می‌کنند که آرامش را برای مردم به همراه داشته باشد و هنوز انتخابات تمام نشده در مصاحبه می‌گویند باید برنده می‌شدم، مراحل قانونی این است که همه دستگاه‌های مربوطه و اجرایی باید نتایج را اعلام کنند.

صفارهرندی با تاکید بر اینکه نمی‌خواهیم به گذشته برگردیم اما همگی این موارد را شواهد هستند تصریح کرد: موسوی شخصیتی با ظاهر موجه بود سوابق بدی نداشت در خاطر مردم سابقه بدی برجا نمانده بود و یکباره فتنه را رقم زد.

وی خاطرنشان کرد:  قرار نیست اگر کسی آمد و به حمایت گروهی فاجعه تاریخی در انقلاب کشوری ایجاد کرد از روز نخست همین‌گونه بوده بلکه می‌تواند از پیشگامان انقلاب باشد حتی این افراد حاضر در فتنه افراد کمی نیستند و از پیشگامان انقلاب بودند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به خروج خواص از مسیر انقلاب اسلامی گفت: عده‌ای بودند که در رژیم شاهنشاهی برای اینکه به امام (ره) جسارت نشود شکنجه می‌دیدند اما امروز در برابر اینکه عکس امام راحل(ره) را به آتش می‌کشند سکوت می‌کنند و به این افراد لقب مردان خداجو می‌دهند.

صفارهرندی افزود: این به آن سبب است که هوای نفسانی بر این افراد غلبه کرده و با اساس نظام در چنگ و ستیز هستند و سکوت کرده و در فراخوان‌ها مردم را به شورش در خیابان‌ها دعوت می‌کنند و صدای منحوس BBC و دیگر رسانه‌های غربی ضدانقلابی و به تبع آن شبکه‌های اجتماعی تحت حمایت را بازتابی برای جریانات و حرکت‌های ضد انقلابی خود قرار می‌دهند.

وی بیان کرد: هر وقت دشمنانتان از شما تعریف می‌کنند و به حمایتتان برمی‌خیزند از آنها بترسید زیرا تبعیت و پیروی از دشمنان هم‌چون اسب سرکشی است که هیچ کس یارای رام کردن آن را ندارد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی در مسیر هدایت است نه تابع هواهای نفسانی، چطور ممکن است در اختلاف آراء ۱۱ میلیون تقلب انجام شده باشد، چراکه در ایران تقلبی که بتواند نتیجه انتخابات را عوض کند وجود ندارد مگر تخلفات جزئی که ممکن است چندان هم موثر نباشد.

صفارهرندی عنوان کرد: میرحسین موسوی قانون را نمی‌پذیرد و می‌خواهد ایجاد بدعت کند، حرکتی که دشمنان جمهوری اسلامی در درون خود تجربه کرده بودند که در نتیجه انتخابات ایجاد بدعت کنند و شورش ایجاد شود که نتیجه بر طبق اهداف شومشان پیش رود.

وی اضافه کرد:  اگر بخواهیم از ایجاد چنین پیش‌آمدهای تلخ آینده جلوگیری کنیم نباید زمام امور مملکت را به دست افرادی بسپاریم که پیرو هواهای نفسانی خود هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: گاهی هم پیش می‌آید که اطرافیان روی فکر و اندیشه و در نهایت عمل فرد تأثیر می‌گذارند و توسط اطرافیان نزدیک اداره می‌شوند و از هوا و خواهش‌های نفسانی آنها تبعیت می‌کند و اینجاست که سرآغازی برای ایجاد فتنه است، دشمنان قسم‌خورده امام(ره)، انقلاب و ولایت از لیبرال و کمونیست همه روبان سبز به دست خود می‌بندند و می‌گویند ما طرفدار فلان شخصیت هستیم.

صفارهرندی افزود: زیرا این افراد به پژواک صدای خود توسط رسانه‌های بیگانه احتیاج دارند و در برابر حمایت‌ها و دخالت‌های این‌ها سکوت می‌کنند و نقطه پایانی براین هجمه‌ها نمی‌گذارند و با صدای رسا اعلام نمی‌کنند که با دشمنان نیستیم.

وی ادامه داد: سبز برای ما نماد مقاومت‌های علی(ع) در طول تاریخ اسلام است اما آیا نماد مقاومت‌های علی(ع) باید به گردن سگ بسته شود و یا لباس تن فواحش سفر کرده به خارج از کشور باشد و به یک تفکر دینی تبدیل شود.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد با اشاره به اینکه هرگاه تبعیت از هوی نفس مطرح شود زمینه‌ای برای ایجاد فتنه به‌وجود می‌آید، گفت: اینها شعارهای مبنای انقلاب را تغییر دادند «استقلال آزادی جمهوری ایرانی»، اگر تبعیت از هوی نفسانی نبود در فراخوان‌های خود اعلام می‌کردند افرادی که به مقدسات اهانت می‌کنند از ما نیستند اما لقب انسان خداجو را به این افراد دادند.

صفارهرندی با بیان اینکه آیا خداجو کسی است که  آتش در مسجد می‌اندازد و در روز قدس به صفوف نمازگزاران اهانت می‌کند عنوان کرد: منافذ رخنه جریان فتنه را در آینده چگونه می‌توان بست، هرگاه ارتباط با دشمنان خدا برقرار شد بستر برای ایجاد رخنه هم فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: مکتب اومانیسم یعنی خدا قرار دادن انسان و شعارشان اصالت لذت است، اگر کسی مدعی انقلاب و پیرو خط ولایت فقیه است اگر در برابر دشمنان انقلاب سکوت و تمکین کرده و به آنها تکیه کند مقدمه‌ساز فتنه شده و به فتنه‌گر نباید اجازه داد که در کانون پست‌های مهم کشور قرار گیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: برای انتخابات آینده باید به دقت بررسی شود که آیا نامزدهای انتخاباتی در جریان فتنه دستی داشته‌اند یا نه تا آینده سیاسی و نظامی کشور آسیب‌پذیر نشود.

صفارهرندی با بیان اینکه امروز اقتدار ملی با حضور تؤام با فهم رزمندگان هم در محیط وطنی و هم در محیط ملی اقتدار ما را افرایش داده است گفت: شکستن جبهه دشمن در منطقه حدفاصل کربلا و بغداد علیه تروریست‌هایی که با پشتوانه آمریکا در انجا بودند توسط نیروهای حامی عراقی میسر نشد اما هنگامی که سردار سلیمانی و نیروهای مدافع حرم به آنجا رفتند و نیروی مردمی عراق را آموزش داده و در کنار ارتش عراق بودند در سه روز عملیات با موفقیت انجام شد.

وی افزود: در شرایطی که نسخه انقلابی ما توسط دشمن هم پذیرفته شده و به اقتدار آن اعتراف می‌کند هرکس بخواهد این اقتدار را تضعیف کند می‌خواهد ایجاد فتنه کند، زمانی‌که غبار فتنه فرونشست دیدیم چه میزان خسارت‌های مالی و حیثیتی در سطح جامعه و بین‌الملل را متحمل شدیم.

وزیر اسبق ارشاد اسلامی بیان کرد: کسانی که قدرت‌های دفاعی ما را نشانه رفته‌اند و ذهن جامعه را وسوسه می‌کنند یا آگاهی ندارد که بهتر است از صحنه سیاست کنار بروند یا آگاه است که این بوی خیانت می‌دهد.

صفارهرندی با بیان اینکه مقامات عالی رتبه آمریکا هم به اقتدار ایران اعتراف کرده‌اند که جنگ با ایران سخت است گفت: اقتدار نظامی ایران نقش بازدارنده و امنیت جامعه را داشته است و آنها تجهیز شدن ایران را به موشک‌های دور برد هسته‌ای زیر سئوال می‌برند.

وی تصریح کرد: قرار بود در مسئله برجام سبب گشایشی شود که تحریم‌ها برداشته شود اما طرف غربی و امریکایی به تعهدات خود عمل نکردند و ۱۰ سال دیگر تحریم‌ها تمدید شد، آیا صلاح است که با روش‌هایی که در گذشته پای میز مذاکرات نشستیم دوباره آنها را به کار ببریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: در جنگ‌هایی که در سال‌های گذشته اروپایی‌ها و غربی‌ها به صورت ائتلاف‌های گسترده علیه کشورها به راه انداختند که زمانی این جنگ‌ها را به راه انداختند که کشورهای مورد هدف را خلع سلاح کرده بودند و قدرتمندان را تضعیف کرده بودند.

صفارهرندی با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح گوش به فرمان فرماندهی کل قوا هستند و از حوادث و پیش‌آمدها تحلیل درستی دارند گفت: اقتدار ما کشور را وارد حوزه سیاسی می‌کند و این اقتدار سبب می‌شود که قدرتمندانه در محیط سیاسی و از موضع قدرت وارد عمل شویم و این مسئله زمانی اتفاق می‌افتد که قدرت حقیقی خود را از قبل نشان داده باشیم.

وی ادامه داد: در انتخابات علاوه بر هیجاناتی که بر فضای رقابتی حاکم است باید بصیرت داشت باشیم که کسی را که می‌خواهیم انتخاب کنیم در طراز هم‌اندیشی با ما باشد و افرادی که با مواضع سیاسی متفاوت، ولی فقیه که اصل و بنیان انقلاب اسلامی و نظام اسلامی است را نپذیرفتند و امتحان خوبی پس نداده‌اند و همگی در تبعیت از هواهای نفسانی مشترک هستند را انتخاب نکنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.