اعتراضات به ادامه دستگیری غیرقانونی شیخ زکزاکی رو به افزایش است.

درخواست جنبش اسلامی برای آزادی شیخ زکزاکی

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ وبسایت «گاردین.ان‌جی» روز دوشنبه گزارش داد؛ اعضای جنبش اسلامی نیجریه از محمدو بوهاری، رئیس‌جمهور این کشور خواستند شیخ زکزاکی، رهبر این جنبش، همسرش و سایر اعضای این گروه را آزاد کند.

به گزارش العالم، بیانیه «ابراهیم موسی»، سخنگوی جنبش اسلامی از رئیس‌جمهور خواسته است از دستور دادگاه فدرال تمکین کند و اقدامات لازم برای آزادی شیخ زکزاکی را انجام دهد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «دولت فدرال باید اتهام‌زنی به این جنبش را در خصوص زیر پا گذاشتن قوانین کشور متوقف کند؛ آن هم زمانی که خودش نمی‌تواند از حکم یک دادگاه فدرال که بیش از یک سال پیش صادر شد، تمکین کند.»

به گفته موسی، طعنه‌آمیز است که بوهاری در پیام خود به مناسبت فرا رسیدن سال نوی میلادی، شیعیان نیجریه را «برادران و خواهران خود» نامید.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «ما تمامی اقدامات خشونت‌آمیز و قتل فراقضایی اعضایمان را در دادگاه‌ها به چالش کشیده ایم. ما حتی در مواجهه با اذیت و آزار و اتهام‌زنی، از قوانین کشور تبعیت کرده ایم. ... اعضای جنبش اسلامی رفتاری صلح‌طلبانه داشته اند و خودشان، اجرای قانون را بر عهده نگرفته اند و یا از قوانین مشروع کشور، تخطی نکرده اند. ما در حالی که می‌دانیم دولت تمایل دارد احکام دادگاه‌ها را زیر پا بگذارد، در دادگاه‌ها به دنبال احقاق حقوقمان بوده ایم.»

موسی همچنین این اتهام را که جنبش اسلامی و شیعیان این کشور، همچون جزیره‌ای مجزا و دور افتاده هستند رد کرد. وی از رئیس‌جمهور خواست قتل اعضای جنبش اسلامی را در ایالت‌های مختلف بررسی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.