رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کاهش فاصله فرهنگ عمومی مردم با قرآن کریم را نشانه موفقیت فعالیتهای قرآنی دانست .

فعالیتهای قرآنی باید موجب تصحیح فرهنگ عمومی جامعه شود

به گزارش «قدس آنلاین»،  مهدی قره‌شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در نشست سراسری کارشناسان قرآنی ادارات کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور که صبح امروز در این سازمان برگزار شد، با تاکید بر اینکه افزایش روز به روز صداقت و اعتماد اجتماعی نشان از موفقیت فعالیتهای قرآنی خواهد بود، افزود: مسئولان قرآنی کشور و خانواده و اطرافیان آنها باید در کسب علم و مهارتهای قرآنی یک قدم از تمام جامعه جلوتر باشند با مردم زندگی کنند و تاثیرگذاریشان در جامعه مشهود باشد.

قره‌شیخلو تکثر تعداد قاریان، حافظان و موسسات قرآنی را از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و افزود: با این حال با نقطه مطلوب بسیار فاصله داریم و و با توجه به توقعی که از جمهوری اسلامی می‌رود تراز قرآنی کشور ما باید بسیار ارتقاء یابد.

وی افزود:اگر براثر فعالیتهای قرآنی فاصله فرهنگ عمومی مردم با قرآن کم نشود و ما شاهد افزایش طلاق، اختلاس و دیگر جرائم در جامعه باشیم این فعالیتها موفق نبوده است.  

وی کم‌کاری‌های صورت گرفته در حوزه‌های مختلف را از موانع ظهور امام زمان(عج) دانست و گفت: فعالان قرآنی باید تلاش کنند تا این موانع را در حوزه کاری خود برطرف کنند.  

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم سپس عدم استحکام و اتقان در انجام وظایف در جامعه را مورد انتقاد قرار داد و با اشاره به فرمایش پیامبر مکرم اسلام مبنی بر ضرورت رعایت این دو اصل در امور افزود: وجود این دو نقیصه در جامعه سبب شده است تا استانداردهای ما را غربی‌ها تعیین کنند.  

قره‌شیخلو در این خصوص افزود: برای بالا بردن کیفیت امور باید دست از کارهای آماری برداریم.  

وی رعایت زمانبندی در اجرای برنامه‌ها و مسئولیت‌پذیری را از دیگر عوامل موفقیت در امور دانست و افزود: کسی که مسئولیتی را قبول می‌کند باید نسبت به انجام به موقع و درست آن متعهد باشد و در صورت لزوم حتی رختخواب خود را در محل کارش پهن کند و تا وظایف خود را انجام نداده از آنجا خارج نشود.  

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به فعالیتهای متنوع قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی از ضعف اطلاع‌رسانی این فعالیتها انتقاد کرد و گفت: برخی کارهای نکرده‌شان را هم رسانه‌ای می‌کنند، اما حتی 50 درصد از فعالیتهای قرآنی که در سازمان تبلیغات اسلامی صورت می‌گیرد هم رسانه‌ای نشده است.  

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.