مراسم «مشهد ۲۰۱۷، پایتخت فرهنگی جهان اسلام»، روز دوشنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان استان خراسان رضوی در حرم مطهر امام رضا(ع) آغاز شد.

مراسم «مشهد ۲۰۱۷» با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شد

به گزارش «قدس آنلاین»،   سید رضا صالحی امیری در این مراسم گفت: امروز بطور رسمی برنامه های پایتخت فرهنگی جهان اسلام را آغاز می کنیم.  
وی همچنین این حرکت بزرگ را به رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهوری، خانواده معظم شهدا، روحانیت معزز و همه انسان های دلسوز تبریک گفت.  
عضو کابینه دولت یازدهم با بیان اینکه حامل پیام سلام و تحیت حجت الاسلام روحانی رئیس جمهوری هستم، افزود: تبریک دکتر روحانی بابت اینکه از امروز بر بلندای حرم گنبد و محراب این امام همام گفتمان رضوی در سراسر جهان دمیده می شود.
صالحی امیری تصریح کرد: امروز نه ایرانیان، نه منطقه، بلکه جهانیان این پیام را دریافت کردند که مشهد پایتخت معرفت، اخلاق، اهل بیت(ع) است و از اینجا پیام صلح، دوستی، اخوت، و برادری به جهانیان می رسد و این آغاز خوبی است که دنیا یکبار دیگر بداند مسیر صلح و صمیمیت از درگاه مرجع امام رضا(ع) شنیده می شود. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به آغاز سال نو میلادی گفت: با هموطنان مسیحی همنوا و هم صدا می شویم.  
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سپس با حضور در میدان شهدای مشهد از المان مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام رونمایی کرد.  
مراسم «مشهد ۲۰۱۷، پایتخت فرهنگی جهان اسلام» با حضور علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی، قائم مقام تولیت آستان و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.