وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آغاز رویداد فرهنگی مشهد ۲۰۱۷ حرکتی بزرگ برای گسترش فرهنگ رضوی در سراسر جهان است.

مشهد ۲۰۱۷ حرکتی بزرگ برای گسترش فرهنگ رضوی در جهان است

به گزارش «قدس آنلاین»،  سید رضا صالحی امیری صبح دوشنبه در حاشیه رونمایی از نماد (المان) مشهد ۲۰۱۷ در جمع خبرنگاران افزود: آغاز رویداد مشهد ۲۰۱۷ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام حرکت و ظرفیتی عظیم برای شناساندن این کلانشهر به جهان است.
وی بیان کرد: دیانت، معنویت و مکتب اهل بیت در مشهد الرضا (ع) و در جوار بارگاه منور رضوی متبلور می شود و باید از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده کرد.
صالحی امیری ادامه داد: آغاز این رویداد بزرگ فرهنگی و حرکت بزرگ مشهد ۲۰۱۷ در پایتخت معنوی کشور را به مردم مشهد و خراسان بزرگ و همه ایرانیان و مسلمانان جهان تبریک می گویم.
از سال ۲۰۰۶ میلادی همه ساله سه کشور از حوزه کشورهای آفریقایی، اسلامی و اسلامی غیرعربی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی می شوند.  
سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی (ISESCO) با عضویت ۵۷ کشور اسلامی، کلانشهر مذهبی مشهد را برای سال ۲۰۱۷ میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب کرده است.  
در این چارچوب دفتر مطالعات راهبردی مشهد ۲۰۱۷ شهریور سال گذشته برای استفاده از ظرفیت کارشناسی، صاحبنظران و مشاوران متخصص برای تدوین برنامه های محتوایی و عملیاتی این مناسبت تاسیس شد.  

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.