والی هرات در غرب افغانستان با اشاره به انفجار مسجد امام محمد باقر (ع ) در این ولایت اعلام کرد که این انفجارها تلاش دشمنان اسلامی برای ایجاد درگیری مذهبی است.

انفجار در مسجد امام محمد باقر در هرات

به گزارش "قدس آنلاین؛ به نقل از افکار نیوز؛   انفجار بمب جاسازی شده در پشت دیوار محراب مسجد امام محمد باقر (ع) هنگام اقامه نماز مغرب در منطقه جاده ابریشم شهر هرات ۶ نفر زخمی شدند.

به گفته شاهدان عینی صدای انفجار حتی در نواحی دور دست نیز شنیده شد، پس از انفجار دود فضای مسجد را احاطه کرد و مردم محلی پس از لحظاتی داخل مسجد شدند و مجروحان را به بیمارستان مرکزی هرات انتقال دادند.

«محمد رفیق شیرزی» در گفت‌وگو با تسنیم انتقال ۶ زحمی را به بیمارستان مرکزی هرات تایید کرد.

این حادثه در حالی اتفاق می‌افتد که به گفته برخی بزرگان محلی، مسئولان امنیتی قبل از آن از اوضاع بد امنیتی بویژه به مراکز مذهبی اهل تشیع اخطار داده بودند و خواستار توجه بیشتر مسئولان مساجد نسبت به مسائل امنیتی شدند.

«محمد آصف رحیمی» والی هرات پس از وقوع این رویداد در بیانیه‌ای این رویداد را تروریستی محکوم کرد.

والی هرات پیش از این نیز دلیل این حملات را ایجاد تفرقه بین مردم اعلام کرد.

وی گفت که برخی قصد دارند با چنین اقداماتی، جنگ مذهبی را در هرات راه اندازی کنند و این احساس را به مردم بدهند که اهل تشیع مورد هدف هستند و دولت از انان حفاظت نمی‌کند.

این در حالی است که ماه گذشته نیز در مسجد رضائیه شهر هرات بمب گذاری مشابهی صورت گرفت و چهار زخمی بر جا گذاشت.

با این حال در گذشته نیز دو روحانی شیعه هدف حمله مسلحانه قرار گرفتند که این رویدادها باعث نگرانی شیعیان در غرب افغانستان شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.