مشهد- همزمان با آغاز رویداد مشهد ۲۰۱۷، از نماد این رویداد فرهنگی بزرگ در میدان شهدای مشهد رونمایی شد.

نماد مشهد ۲۰۱۷ در میدان شهدای مشهد رونمایی شد

به گزارش قدس آنلاین، مدیر دبیرخانه ستاد مشهد ۲۰۱۷ گفت: در مراسم رونمایی از این نماد، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار خراسان رضوی و جمعی از مسئولان حضور داشتند .

سید رحمان میرزائیان افزود: در مراسم رونمایی از این نماد شهردار مشهد ،۱۰ جلد کتاب مرتبط با موضوع «مشهد، پایتخت فرهنگی جهان اسلام» به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا کرد.

او گفت: این ۱۰ جلد کتاب با موضوع مشهد ۲۰۱۷ و عناوینی نظیر «مشهدالرضا (ع) چهره های ماندگار» ، «مشهدالرضا (ع) خاطرات ماندگار»، «مشهدالرضا (ع) آب و آئینه»، «مشهدالرضا (ع) دیار حماسه و ایثار» و «مشهدالرضا (ع) خاستگاه فرهنگ و تمدن اسلامی» چاپ و منتشرشده است.

میرزائیان افزود: همچنین در یکی از این کتاب ها با عنوان «معرفی شهرهای اسلامی» ۲۰۰ شهر اسلامی در ۴ جلد به طور کامل معرفی شده است.

او گفت: این بسته فرهنگی تا پایان هفته برای تمام مدیران دستگاه های اجرایی این کلانشهر ارسال خواهد شد.

از سال ۲۰۱۱ میلادی همه ساله سه کشور از حوزه کشورهای آفریقایی، اسلامی و اسلامی غیرعربی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلامی معرفی می شوند.

سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی (I.S.E.S.C.O) با عضویت ۵۷ کشور اسلامی، کلانشهر مذهبی مشهد را برای سال ۲۰۱۷ میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب کرده است.

مراسم افتتاحیه رسمی مشهد ۲۰۱۷ پنجم و ششم بهمن ماه با حضور ۱۶۰ میهمان خارجی در مشهد برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.