رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: در صورت افزایش اعتبارات حوزه پیشگیری سازمان بهزیستی می توانیم مقدمات بر چیده شدن پدیده کارتن خوابی در کشور را فراهم کنیم.

حذف پدیده کارتن خوابی در کشور در گرو اعتبارات حوزه پیشگیری/ ارائه خدمات ۵۰ سرپناه شبانه بهزیستی به کارتن خواب ها

به گزارش «قدس آنلاین»،  مجید رضا زاده گفت: درخواست خود مبنی بر افزایش اعتبارات حوزه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور را ارائه کرده ایم و در صورتی که این اتفاق محقق شود، تا حدود زیادی از پدیده کارتن خوابی در کشور کاسته خواهد شد.  

وی افزود: برچیده شدن کامل پدیده کارتن خوابی در کشور ممکن بوده و می توان تعداد کارتن خواب ها را با برنامه ریزی برای این قشر کاهش داد.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با ارائه آماری از تعداد مراکز درمان ترک اعتیاد در کشور اظهارکرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۴۰۰ مرکز برای درمان اعتیاد و کاهش آسیب در سطح کشور وجود دارد که از این تعداد هزار و ۱۰۰ مرکز ویژه خدمات سرپایی روزانه و مابقی مراکز ترک اعتیاد میان مدت (کمپ) هستند.

رضازاده در خصوص فعالیت مراکز TC در سراسر کشور تصریح کرد: هم اکنون ۳۰ مرکز تحت عنوان مراکز TC در سراسر کشور فعالیت می کنند که در این مراکز به افراد بهبود یافته از اعتیاد خدمات مختلف از قبیل آموزش  در راستای توانمندسازی ارائه می شود.

وی با ارائه آماری از تعداد مراکز سرپناه شبانه سازمان بهزیستی اظهارکرد: سازمان بهزیستی کشور در سراسر کشور ۵۰ مرکز به عنوان سرپناه شبانه برای معتادین در اختیار دارد که افراد معتاد می توانند در این مراکز شب را به صبح برسانند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با اشاره به فعالیت مراکز کاهش آسیب سازمان بهزیستی کشور اذعان کرد: مراکز "دی ای سی" سازمان بهزیستی جهت کاهش آسیب در نظر گرفته شده و در این مراکز افراد معتاد می توانند سرنگ و سایر خدمات بهداشتی را دریافت کنند.

منبع: خبرگزاری میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.