وی با بیان اینکه بودجه انتخابات هم از محل بودجه ۹۵ و هم ۹۶ تامین می شود، گفت:۴۵۰ میلیارد تومان، رقم سنگینی است که البته این پیشنهادی است که دولت داده است.

بودجه ۴۵۰ میلیارد تومانی دولت برای انتخابات سنگین است/ برگزاری انتخابات الکترونیکی در صورت تائید شورای نگهبان

امیر خجسته عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در گفتگو با«قدس آنلاین» با اشاره به بررسی بودجه پیشنهادی برگزاری فرآیند انتخابات های پیش روی وزرات کشور، اظهار داشت: در واقع تامین بودجه انتخابات برعهده دولت است، در عین حال با توجه به بررسی بودجه کل کشور در مجلس اعضای کمیسیون شوراها نیز بحث های مربوط به بودجه انتخابات را در جلسه داخلی کمیسیون پیگیری کرده اند ؛ مهم این است که وزارت کشور باید پیشنهاداتش را داشته باشد در عین حال مجلس هم به نوبه خود برای تامین نیاز بودجه انتخابات به دولت کمک می کند.

وی در خصوص برآورد ۴۵۰ میلیارد تومانی رئیس ستاد انتخابات کشور برای برگزاری پروسه انتخابات، گفت: ۴۵۰ میلیارد تومان، رقم سنگینی است که البته این پیشنهادی است که دولت داده و ما در بودجه ۹۶ آن را خواهیم دید.

 عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور ادامه داد: البته تامین بخشی از بودجه انتخابات باید از بودجه ۹۵ انجام شود؛ در بودجه ۹۶ نیز مجلس به آن توجه خواهد داشت تا انتخابات به نحوه احسنت انجام شود.

خجسته با بیان اینکه الکترونیکی کردن انتخابات نیز یک امر ضروری و نیاز کشور است، افزود: معتقدم انتخابات باید از این حالت سنتی خارج شود و وزارت کشور باید به طور جدی به این مسئله ورود پیدا کند؛ شورای نگهبان هم مجوز داده که این کار انجام شود لذا نه یک ششم بلکه انتخابات در کل کشور باید الکترونیکی برگزار شود و سیستم های لازم برای این کار را باید نصب کنند ؛ شورای نگهبان هم تایید می کند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در خصوص مسئله امنیت برگزاری انتخابات الکترونیکی، گفت: امنیت سیستم ها  در سال گذشته و دوره قبل نیز مورد بحث بوده لذا در صورتی که کارشناسان شورای نگهبان این مسئله را تایید کنند امنیتش هم ایجاد می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.