ایلام- امام جمعه بخش چوار گفت: مراسم یادواره شهدای بخش چوار و گرامیداشت سالروز آزادسازی میمک برگزار می شود.

یادواره ۱۸۶ شهید بخش چوار و عملیات فتح میمک برگزار می شود

حجت الاسلام جواد الیاسی روز دوشنبه در گفتگو با قدس آنلاین با بیان اینکه در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداء گرانقدر؛ مراسم یادواره ۱۸۶ شهید بخش چوار و سالروز آزادسازی میمک در محل مسجد جامع شهر چوار برگزار خواهد شد، اظهار داشت: این مراسم معنوی، شامگاه پنجشنبه هفته جاری(شانزدهم دی ماه) بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء به امامت حجت الاسلام محمدنقی لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام؛ برگزار می شود.

وی با اشاره به فرموده رهبر فرزانه انقلاب" مدظله العالی " مبنی بر اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداء؛ کمتر از شهادت نیست، افزود: میهمان و سخنران ویژه این آیین معنوی و حماسی؛ یادگار ۸ سال دفاع مقدس، سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهد بود.

امام جمعه بخش صنعتی چوار با بیان اینکه نقش تمام مردم مرزدار و ولایتمدار استان ایلام در دفاع مقدس بی بدیل و ستودنی است، بیان داشت: در فتح میمک؛ تمام ایلات و طوایف غیور استان بویژه حماسه سازان ارکوازی و خزل به خوبی نقش آفرینی کردند و این برگ زرین حماسی را برای همیشه تاریخ به نام خود ثبت و ضبط کردند.

حجت الاسلام جواد الیاسی همه آحاد مختلف جامعه را به حضور در این یادواره، دعوت کرد و یادآور شد: امیدواریم مردم حماسه آفرین استان با حضور حداکثری خود در این مراسم؛ دین خود را به شهداء و جامعه ایثارگری؛ ایفاء کنند.

وی با اشاره به اینکه استاندار ایلام و جمعی از مدیران استانی نیز در این آیین حضور خواهند داشت، خاطرنشان ساخت: شهر چوار محل عروج لاله های خونین فوتبال در بیست و سوم بهمن ماه سال ۱۳۶۵ است و همین واقعه بی نظیر در دنیا؛ برای اثبات حقانیت و مظلومیت ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس؛ کافی است.

امام جمعه بخش چوار به برگزاری مراسم معنوی سالروز آزادسازی فتح میمک در روز جمعه هفته جاری(هفدهم دی ماه) در منطقه میمک و محل عروج ملکوتی خلبان شهید احمد کشوری اشاره و تصریح کرد: این نقطه از استان ایلام؛ آوردگاه و یادآور حماسه آفرینی ایلات، قبایل، طوایف و عشایر مختلف استان بویژه مردم سرافراز و حماسه ساز ارکوازی و خزل است که دلاورمردانه در برابر دشمن بعثی جانفشانی کردند و فتح الفتوح آفریدند.

حجت الاسلام جواد الیاسی تأکید کرد: امیدواریم که همه مردم استان؛ روز جمعه در این مراسم حضوری حداکثری داشته باشند و برگ زرین دیگری بر افتخارات غرورآفرین خود بیفزایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.