مشهد- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه در بینش‌های فرهنگی تعارض هایی وجود دارد که در یک‌سو افراد دین‌مدار هستند و افراد دیگر در سوی دیگر که باعث ایجاد پارادوکس شده است، گفت: وزارت ارشاد درگذشته در هیچ حوزه‌ای مصون از برخورد نبوده است.

حواشی کنسرت ها در شهر امام رضا(ع) پسندیده نیست/ وزارت ارشاد در هیچ حوزه ای مصون از برخورد نبوده است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی عصر دوشنبه در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای شورای سیاستگذاری رویداد فرهنگی «مشهد ۲۰۱۷» اظهار کرد: در زمانی که تعارض های فرهنگی در جامعه به وجود آمده است، وزارت فرهنگ و ارشاد به یک سمت میل کرده است، منشأ مشکلات همین مورد است، این در حالی است که وزارت می‌بایست جریان‌ها را داوری کند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: دنیا بر آن است که در تمامی حوزه‌ها ما را شکست دهد، شما متولی وزارت فرهنگ و ارشادی هستید که دنیا می‌خواهد آن را براندازی کند.

برنامه های هنری مطابق فتوای رهبری باشد

وی گفت: ما به‌هیچ‌عنوان طلبی از وزارت فرهنگ و ارشاد نداریم و می‌دانیم که شما برای نظام زحمت می‌کشید ولی بحث ما این است که شما هر عملی انجام می‌دهید منطبق با فتوای رهبری باشد و در حوزه سینمایی و موسیقی و ... برنامه‌ها را با فتوای رهبری پیش ببرید، قطعاً بنده نمی‌گویم که هرچه نظر بنده هست بدان عمل کنید.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: عده‌ای ابتدا و انتهای حرف‌های من را جدا می‌کنند ولی شما به فایل‌های صحبت‌های بنده مراجعه کنید، خطبه‌های بنده در سایت موجود است، در زمانی بنده حرفی را راجع به فردی زدم ولی افرادی به رهبری گفتند که بنده علیه دولت حرف زدم و رهبری فرمودند که فیلم خطبه را بیاورید که بنده ببینم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تأکید کرد: شما گزارش هایی را به رئیس‌جمهور ارائه می‌کنید و رئیس‌جمهور نیز در سخنرانی علنی موضع می‌گیرد و عده‌ای از حرف گفته‌شده ناراحت می‌شوند؛ بنده سایت دارم و نباید حرف‌های بنده را از رسانه‌ها بگیرید بدان جهت که گاهی اوقات فضاسازی صورت می‌گیرد.

وی افزود: در یک مناظره تلویزیونی گفته شد که فردی گفته است که همه مجلس فتنه است که منظورش من بودم ولی بنده گفته بودم در مجلس فتنه است؛ در مشهد سخت‌گیری وجود ندارد و ۲۰ آموزشگاه موسیقی فعالیت می‌کنند که زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد کار می‌کنند.

آیت الله علم الهدی اظهار داشت: مسأله کنسرت به خاطر حواشی آن است، شما می‌پسندید که در شهر امام رضا(ع) فحشا باشد؟

محوریت برنامه های «مشهد ۲۰۱۷» آستان قدس رضوی باشد

وی اظهار داشت: مسأله مشهد ۲۰۱۷ فرصتی بزرگ است که بایستی در توسعه معارف امام رضا(ع) از آن بهره گرفت، آیسسکو بار بزرگی بر دوش مشهد گذاشته که باید به‌خوبی به سرانجام رسد.

آیت الله علم الهدی در مورد دغدغه‌های ایجادشده خاطرنشان کرد: دلواپسی ما این است که کار وسیعی در حال انجام است و بایستی در این ابعاد کاری که ارائه می‌شود در حد امام هشتم باشد تا حرمت حضرتش حفظ شود؛ خبرهایی به ما می‌رسد که ضدانقلاب‌ها و افراد خارج نشین در نظر دارند رخ داد فرهنگی مشهد ۲۰۱۷ را تحت تأثیر قرار دهند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: پیشنهاد بنده در این باب با توجه به نگرانی‌های موجود این است که از ظرفیت‌های آستان قدس رضوی که پایگاه قوی و نیرومندی دارد بهره‌گیری شود، اگر محوریت اجرای برنامه‌ها با آستان قدس رضوی باشد و برنامه‌های شما اجرا شود، نارسایی‌هایی که ممکن است در خلال آن حرمت امام رضا(ع) حفظ نشود را از میان برمی‌دارد.

وی تصریح کرد: برنامه‌های برخی روستاها مثل چوب بازی، وضعیت ظاهری برخی عشایر اطراف و موسیقی‌های محلی را نباید به‌عنوان جریان فرهنگی مشهد معرفی کنیم، بدان جهت که این موارد توسعه فرهنگ امام رضا(ع) نیست.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: این‌گونه حرکت‌ها در اطراف رخ‌داده‌ای فرهنگی مشهد ۲۰۱۷ آثار مثبت را از هم می‌پاشد و آفت‌هایی را ایجاد کند.

وی ادامه داد: مشهد ۲۰۱۷ فرصتی است که باید از آن حداکثر استفاده را بکنیم تا حداکثر رسالت خود را در توسعه ارزش‌های دینی انجام دهیم، بایستی نظارت‌ها قوت یابد تا آفات گرفته شود و با مشکل مواجه نشویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.