معاون نخست وزیر ترکیه اعلام کرد که آنکارا به شناسائی عامل تیراندازیِ دو روز گذشته در یک باشگاه شبانه در استانبول بسیار نزدیک شده است.

شناسائی قریب الوقوع عامل تیراندازیِ باشگاه شبانه در استانبول

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رویترز، «نعمان کورتولموش» معاون نخست وزیر ترکیه امروز در اظهاراتی اعلام کرد که  مسئولین کشورش به شناسائی عامل تیراندازیِ دو روز گذشته در یک باشگاه شبانه در استانبول بسیار نزدیک شده اند.

معاون نخست وزیر ترکیه در این باره اعلام کرد: اطلاعاتی درباره اثر انگشت و چهره این تروریست یافت شده است. لذا تلاش ها برای شناسائی و دستگیری وی به سرعت در حال انجام است.

وی مدعی شد: مشخص بود که حمله نظامی ترکیه به سوریه که از آگوست سال گذشته میلادی آغاز شد، گروه های تروریستی و حامیان آن ها را خشمگین کرده است. لازم است بگویم که این کار (سپر فرات) تا دفع خطرات تهدیدکننده ترکیه ادامه خواهد یافت.

لازم به ذکر است ترکیه از ۲۴ آگوست سال جاری میلادی با هدف اعلامیِ مبارزه با تروریست های داعش، اما به قصد سرکوب شدید کردهای سوریه و عقب راندن آن ها به شرق رود فرات، به عملیات نظامی خود موسوم به «سپر فرات» مبادرت ورزیده است.

گفتنی است در حمله مسلحانه به باشگاه شبانه در شهر استانبولِ ترکیه حدود ۳۹ نفر جان خود را از دست داده و بالغ بر ۶۹ نفر نیز زخمی شدند.

خبرگزاری دولتی ترکیه گزارش داده بود که شهروندانی از عربستان سعودی، لبنان، کویت، اردن و لیبی در میان قربانیان حمله مرگبار استانبول بوده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.