مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از اعزام زائران کاروان های زیارتی به شهر مقدس سامرا از ابتدای هفته آینده خبر داد.

زائران عتبات به سامرا اعزام می شوند

به گزارش «قدس آنلاین»به نقل از سازمان حج و زیارت، محسن نظافتی با بیان اینکه سفرهای زیارتی کاروان‌های ایرانی به دلیل برخی مسایل به سامرا متوقف شده بود، افزود: از هفته آینده قرار است روزانه 30 تا 35 کاروان برای زیارت حرمین عسکریین به سامرا اعزام شوند.
وی خاطر نشان کرد: زائران می توانند به هنگام ثبت نام نوع کاروان‌هایی را که در برنامه آنها سفر به شهر مقدس سامرا مشخص شده است را انتخاب کنند.
وی همچنین با اشاره به ثبت‌نام دور جدید سفر عتبات عالیات عراق که از پنجشنبه 9 دی‌ماه آغاز شده است، افزود: تاریخ اعزام این کاروان‌ها از 26 دی ماه جار ی تا 24 اسفندماه انجام خواهد پذیرفت و در این دوره، هزینه‌ی اعزام از 900 هزار تا یک میلیون و 300 هزار تومان برای سفرهای زمینی و این نرخ برای سفر هوایی از یک میلیون و 300 هزار تا یک میلیون و 800 هزار تومان متغیر است.
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت اظهار داشت: متقاضیان اعزام به سفر عتبات عالیات در این دوره می توانند با مراجعه به سامانه www.atabat.org.ir از ظرفیت خالی کاروانها مطلع شده و برای سفر به عتبات عالیات ثبت نام نمایند.
وی در ادامه درباره‌ی تاثیر افزایش نرخ دلار بر هزینه سفر به عتبات عالیات، اظهار کرد: 70 درصد از هزینه سفر عتبات بابت خدمات ارزی است که به صورت دلار پرداخت می‌شود که طبیعتا تحت تاثیر افزایش و کاهش ارزش دلار، هزینه‌ی سفر عتبات هم مقداری تغییر می‌کند.
نظافتی یادآور شد: هزینه کاروان‌های عتبات به تعداد روزهای سفر و درجه‌ی خدماتی که ارائه می‌شود، بستگی دارد و بسته‌های این سفر نیز سه تا 7 روزه است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.