معاون رئیس جمهور عراق با اشاره به پیروزی های به دست آمده اخیر توسط نیروهای نظامی و مردمی عراق اظهار داشت: برخی گروه هایی را که می خواهند جبهه مقاومت را براندازند شکست خواهیم داد.

نوری المالکی:برخی کشورهای خلیج فارس قصد شکست جبهه مقاومت را دارند

نوری المالکی معاون رئیس جمهور عراق در دیداری که صبح امروز با علی اکبر ولایتی رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در مرکز تحقیقات استراتژیک انجام داد با اشاره به اینکه جبهه مقاومت علی رغم همه چالش ها به پیروزی رسیده است اظهار داشت: جبهه دشمن در عرصه های سیاسی و نظامی با شکست مواجه شده است.

نخست وزیر سابق عراق تاکید کرد: ما مطمین نیستیم که اگر آتش این فتنه را خاموش کنیم فتنه دیگری در آینده برانگیخته نخواهد شد.

نوری المالکی با اشاره به جهاد تلاش و خون هایی که در این مسیر ریخته شد تا پیروزی های اخیر عراق بدست آید درخصوص حضور خود و هیئت همراهش در ایران گفت: حضور ما برای این است که از این موفقیت ها بهره ببریم و گروه هایی را که می خواهند جبهه مقاومت را براندازند شکست بدهیم.

معاون رئیس جمهور عراق خاطرنشان کرد: در مقابل کشورهایی نظیر کشورهای خلیج فارس قصد شکست جبهه مقاومت را دارند.

وی تصریح کرد: ما آمده ایم احتیاط های لازم را انجام دهیم و از پیروزی های بدست آمده برای پیشبرد اهداف بعدی استفاده کنیم.

نوری المالکی هدف از این دیدار را تحرک بخشیدن به روابط مثبت این کشور خواند و بیان داشت: سفر ما به ایران و دیدار با مقام معظم رهبری در شرایط حساس منطقه صورت می گیرد.

وی حضور در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و استفاده از دستاوردها مطالعات و پژوهش های این مرکز را مایه افتخار برشمرد.

گفتنی است، ‌ در ابتدای این دیدار ولایتی ضمن خوش آمد گویی به نوری المالکی و هیئت همراه وی را شخصیتی مبارز و موثر در تحولات عراق خواند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما افتخار داریم از پیش از انقلاب خدمت نوری المالکی در ضد رژیم بعثی فعالیت می کردیم اظهار داشت: هر چه زمان می گذرد ارادت ما نسبت به نوری المالکی بیشتر شده است.

ولایتی نقش نوری المالکی در آزادی عراق و رهایی از شر اجانب را تعیین کنند و سرنوشت ساز خواند.

منبع: خبرگزاری میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.