مردم مناطق مختلف جهان به مناسبت اولین سالروز شهادت «آیت الله نمر باقر النمر» تظاهرات کردند.

تظاهرات جهانی در سالروز شهادت شیخ «نمر»

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از خبرگزاری شبستان؛ همزمان با اولین سالروز شهادت «شیخ نمر باقر النمر»، تظاهرات های متعددی روز گذشته در مناطق مختلف جهان در محکومیت این جنایت  آل سعود برگزار شد.

مردم بحرین تظاهراتی را به مناسبت شهادت شیخ نمر و تعدادی از مخالفان دیگر برگزار و با سردادن شعارهایی جنایت آل سعود را محکوم کردند.

بحرینی ها همچنین با در دست داشتن تصاویر شیخ نمر، شعار «آل خلیفه و آل سعود؛ شما از نسل یهود هستید» را سردادند.

در عراق نیز تظاهرات گسترده ای در تعدادی از شهرها برگزار شد و در طول این تظاهرات ها شعارهای در محکومیت این جنایت شنیع سرداده شد.

تظاهرکنندگان به آل سعود هشدار داد که سرنوشت آنها مشابه سرنوشت «صدام حسین» دیکتاتور عراق خواهد شد که آیت الله «صدر» را اعدام کرد.

این درحالی است که تعدادی از شهر های مختلف جهان از جمله لندن و برلین جشنواره ها و مراسم هایی را به همین مناسبت برگزار کردند. موسسه دارالحکمة لندن روز جمعه جشنواره ای را در سالروز شیخ نمر برگزار کرد و روز گذشته نیز همایشی به مناسبت شهادت شیخ نمر، روحانی برجسته شیعیان عربستان در برلین پایتخت آلمان برگزار شد.

مقامات آل سعود اوایل سال ۲۰۱۶ میلادی دستور اعدام آیت الله شیخ نمر باقر النمر را اعلام کرد؛ شیخ نمر خواستار پایان دادن به حاشیه راندن شیعیان منطقه الشرقیه و آزادی همه زندانیان سیاسی و برقراری دموکراسی در کشور شده بود.

گفتنی است، مقامات سعودی، شیخ نمر باقر النمر را به همراه ۴۶ نفر دیگر به اتهام متزلزل کردن امنیت این کشور و داشتن سلاح و خروج بر پادشاه عربستان اعدام شدند. مقامات عربستان، شیخ نمر را پس از تظاهرات منطقه قطیف در سال ۲۰۱۲ بازداشت کردند، گشتی های عربستان پیش از بازداشت النمر، به سمت تیراندازی کردند و النمر از ناحیه پا زخمی شد. دادگاه جنایی عربستان سعودی، روز چهارشنبه ۱۵ اکتبر ۲۰۱۴ وی را به بهانه قدام علیه امنیت ملی و محاربه، به اعدام محکوم و در دوم ژانویه ۲۰۱۶ شیخ نمر اعدام شد. اعدام وی باعث شد تا شخصیت ها و سازمان‌های مستقل بین‌المللی و منطقه ای واکنش به آن نشان دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.