خرم آباد- رئیس سازمان برنامه و بودجه لرستان در آئین تجلیل از صادرکنندگان فعال و برتر استان که ظهر سه شنبه ۱۴ دیماه در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی برگزار شد، از عدم رشد شاخص های اقتصادی در لرستان خبر داد و گفت با توجه به ظرفیت های بخش کشاورزی و دامپروری در استان شاهد رشد چشمگیری نبوده ایم

رشد شاخص های اقتصادی لرستان چشمگیر نبوده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین- علی هادی چگنی افزود: از ابتدای دولت تدبیر و امید در استان لرستان اقدامات ویژه ای از جمله توسعه زیر ساخت‌ها و برنامه ریزی برای جذب سرمایه گذار صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: سیاست گذاری های ویژه ای در سند آمایش، اسناد برنامه ای صورت گرفته و شاخص های استان از جمله نرخ بیکاری، سرانه درآمد و نرخ مشارکت بهبود یافته اند . چگنی بیان کرد: رشد و بهبود اقتصاد استان به علت وجود مشکلات عمده زیرساختی که از گذشته باقی مانده چندان چشم گیر نبوده است.

وی با تاکید بر اینکه نتیجه این اقدامات کاهش نرخ بیکاری استان به میزان ۶.۷ درصد بوده است، افزود: نرخ بیکاری استان به ۱۳.۳ درصد رسیده است. علی هادی چگنی خاطر نشان کرد: هرچند شاهد کاهش آماربیکاری بوده ایم اما متوسط کشوری 11درصد است که باید برای رسیدن به نقطه مطلوب، همچنان نرخ بیکاری استان کاهش یابد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گفت: تراز تجاری استان نیز طی چند سال گذشته از ۳۱ به ۶۱ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. این مقام مسئول در ادامه اشاره ای به مجموع میانگین سرانه درآمدی مردم استان داشت و اظهار کرد:سرانه درآمدی مردم از ۴۸ به ۶۶ درصد در کشور ارتقا یافته اما باز هم شاخص های اقتصادی نیازمند تقویت هستند.

وی با تاکید بر ضرورت صادرات به عنوان یک اصل مهم اقتصاد مقاومتی افزود: از مهمترین مشکلات صادرکنندگان استان نبود بازار مناسب است که باید در این زمینه اقدامات مناسبی صورت گیرد. رئیس سازمان برنامه و بودجه استان لرستان بیان کرد: صادرات، تضمین کننده رونق تولید و ایجاد ارزش افزوده در کشور و استان خواهد بود و باید در این زمینه اقدامات ویژه ای در دستور کار باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.