اراک- معاون پیش‌بینی و پیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه ۹۷ درصد مساحت کشور در معرض خطر زلزله قرار دارد، گفت: مردم و مسئولان باید همواره آمادگی برخورد با بلایای طبیعی را داشته باشند.

۹۷ درصد مساحت کشور در معرض خطر زلزله قرار دارد

به گزارش قدس آنلاین، بهنام سعیدی ظهر سه شنبه در دومین کارگاه آموزشی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‌های استان مرکزی اظهار کرد: ایران از جمله کشورهای حادثه‌خیز جهان است و همواره بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله این کشور را تهدید می‌کند.

وی تصریح کرد: با توجه به حادثه‌خیز بودن کشور ضروری است که هم مردم و هم مسئولان همواره از آمادگی لازم برای برخورد با بلایای طبیعی برخوردار باشند.

وی تصریح کرد: غفلت از بحران‌های طبیعی می‌تواند خسارت‌های بسیاری به دنبال داشته باشد که باید سرمایه پیش آمادگی در بحران برای کشور روز به روز تقویت شود.

معاون پیش‌بینی و پیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه ۹۷ درصد از مساحت کشور در معرض خطر زلزله قرار دارد، گفت: مسئولان موظف هستند تجهیزات و امکانات لازم را برای مقابله با بلایای احتمالی همواره در بهترین شرایط ممکن نگه داشته و مدیریت بهینه داشته باشند.

سعیدی پیش‌بینی و پیشگیری در بحران را هدفی مهم در مدیریت بحران دانست و خاطرنشان کرد: حوادث قابل پیش‌بینی نیستند، اما می‌توان با مدیریت بحران اثرات ناشی از آن را کاست.

وی اظهار کرد: در راستای ارائه آموزش به مردم در حال حاضر آموزش‌های لازم به ۲۲۰ هزار نفر از مردم استان یزد ارائه شده و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ظرف چهار سال همه مردم آموزش خواهند دید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.