اصفهان- معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه سال ۹۵ سال خوبی از نظر احداث پل ها و تقاطع ها در سطح شهر بوده است، عنوان کرد: یکی از زیر ساخت های اصلی توسعه پایدار شهری بهره مندی از معابر حمل و نقلی استاندارد است.

سال ۹۵ سال خوبی از نظر احداث پل ها و تقاطع ها در سطح شهر بود

به گزارش قدس آنلاین، ایرج مظفر در این باره افزود: یکی از مؤثرترین اقدامات عمرانی که به تسهیل عبور و مرور خودرو ها منجر می شود غیر همسطح سازی تقاطع های همسطح در معابر پر ترافیک است که در سال جاری ۵۱ میلیارد تومان صرف ساخت پل ها وتقاطع های سطح شهر شده است.

وی با بیان اینکه تلاش برای احداث یک تقاطع غیر همسطح در کلانشهری همچون اصفهان باید فرآیند های پیچیده ای همچون تملک و آزادسازی املاکی، جا به جایی تاسیسات عظیم شهری، هماهنگی ارگانهای مربوطه که در مسیر اجرای پروژه ها قراردارند را به سرانجام برساند،گفت: در بعضی موارد هزینه ی استملاک معارضات ملکی یک پروژه حتی بیشتر از هزینه هایی است که صرف اجرای آن  می شود و این یکی از عوامل مهم در تاخیرات پروژه ها می شود.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان گفت: از جمله پروژه های عمرانی شاخص در حال ساخت، پروژه مجموعه پل و میدان استقلال است که فاز اول آن در مدت ۹ ماه اجرا و  به بهره برداری رسیده و اکنون شاهد مراحل پایانی اجرای این پروژه با هزینه ای بالغ بر۱۲۰میلیاردتومان می باشیم. وهمچنین پروژه تعریض پل فلزی با هزینه ۸ میلیاردتومان و پیشرفت ۸۶ درصدی وتقاطع غیر همسطح شهید بالایی (اشکاوند) به مبلغ  ۲۱میلیاردتومان و  ۷۳ در صد پیشرفت  اشاره کرد.

وی با اشاره به کارنامه موفق فعالیت های عمرانی شهرداری اصفهان،افزود: در سال گذشته پروژه های شاخصی آغاز و به بهره برداری رسید که ازاین جمله می توان به  پروژه تقاطع غیرهمسطح ۲۵ آبان که یکی از فنی ترین پل های شهر اصفهان است اشاره کرد.

مظفر ادامه داد: این پل دارای بزرگترین دهانه یه اندازه ۶۴ متر است و یکی از بزرگترین دهانه پل های شهری به شمار می رود که با هزینه بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان اجرا و به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: همچنین پروژه زیرگذر شهید مطهری به منظور کاهش بار ترافیکی چهارراه پل شیری ظرف مدت ۳ ماه با هزینه اجرایی یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان اجراگردید

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان عنوان کرد: زیرگذر شهید مطهری به طول ۶۰۰ متر و عرض ۳۰ متر است که ۲ هزار و ۲۷۰ تن بتن ریزی در این پروژه انجام شده است. که در سال جاری افتتاح و به بهره بردای رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.