مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: زیرساخت های لازم برای حذف دفترچه در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی فراهم شده و پیش بینی می شود تا پایان امسال در کل کشور اجرایی شود.

حذف دفترچه ها تا پایان سال جاری در مراکز ملکی تامین اجتماعی

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از سازمان تامین اجتماعی، سیدتقی نوربخش روز سه شنبه در همایش آموزشی حذف دفترچه درمانی در مراکز درمانی ملکی این سازمان افزود: با توجه به فراهم شدن زیرساخت های فنی لازم، عزم و اراده بالا و حرکت مجاهدانه همکاران سازمان تامین اجتماعی این برنامه تا پایان سال ٩٥ در کل کشور به اجرا در می آید و در مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی برای استفاده از خدمات نیازی به دفترچه نخواهد بود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر طرح حذف دفترچه ها در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی در ۶ استان کشور اجرایی و در ۱۲ استان دیگر آغاز شده است.
نوربخش ادامه داد: برنامه حذف دفترچه در مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی با همکاری کامل پزشکان و همکاران مراکز درمانی سازمان در حال اجراست.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه همکاران این سازمان به صورت ایثارگرانه این برنامه را اجرا می کنند، افزود: با توجه به اهمیت فراوان حذف دفترچه برای سازمان، این پروژه باید به سرعت در تمامی استان ها به اجرا درآید.
وی با بیان اینکه با توجه به تکلیف برنامه پنجم توسعه، پروژه حذف دفترچه های درمانی باید ٦ سال قبل اجرا می شد اما همانند سایر برنامه های حوزه درمان مثل نظام ارجاع، راهنمای بالینی و موارد دیگر به فراموشی سپرده شده است، تصریح کرد: زیان عدم اجرای این برنامه ها را سازمان تامین اجتماعی و سایر سازمان های بیمه گر متحمل می شوند.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: با اجرای موفقیت آمیز حذف دفترچه در مراکز درمانی این سازمان امیدواریم امکان اجرای این برنامه در کل کشور فراهم شود.

** سازمان تامین اجتماعی در بخش فناوری اطلاعات به کما رفته بود
وی خاطرنشان کرد: استفاده از فناوری اطلاعات همواره مورد توجه این سازمان بوده است اما با کمال تاسف فعالیت و تلاش در حوزه IT برای مدت ١٠سال متوقف شده بود و به نوعی در این زمینه سازمان تامین اجتماعی در کما قرار گرفته بود.
نوربخش اضافه کرد: تامین اجتماعی سازمانی بزرگ و با ماموریت های بسیار مهمی است که تامین معاش و درمان نیمی از جمعیت کشور را بر عهده دارد.
وی اظهار داشت: با توجه به نوع وظایف و فعالیت های تامین اجتماعی حجم اطلاعات تولیدی در این سازمان بسیار بالا است و بیش از ۵۰ میلیارد رکورد فقط در رابطه با سوابق جامعه تحت پوشش این سازمان تولید و ذخیره شده است که این امر نیاز به استفاده از فناوری اطلاعات را در سازمان بدیهی می سازد.
نوربخش با اشاره به پیشینه استفاده از فناوری اطلاعات در سازمان تامین اجتماعی گفت: استفاده از فناوری اطلاعات در این سازمان سابقه ای طولانی دارد و توسعه IT در این سازمان از سال ۵۲ مورد توجه قرار گرفته و در آن زمان پیشرفته ترین تجهیزات در اختیار این سازمان قرار داشته است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: برای جبران عقب ماندگی ها و ایجاد تحول در حوزه فناوری در این سازمان طی سه سال گذشته نهضت IT آغاز شد و در حال حاضر شرایط برای ایجاد تحول اساسی و استفاده حداکثری از فناوری اطلاعات در سازمان فراهم شده است.
نوربخش اظهار داشت: در حوزه IT سازمان تامین اجتماعی برنامه پرونده الکترونیک در بخش بیمه ای و برنامه حذف دفترچه در بخش درمان مهمترین و اساسی ترین برنامه های این سازمان هستند که با فراهم شدن زیرساخت های سخت افزاری، نرم افزاری، فرهنگی و هماهنگی های بین بخشی در حال پیشرفت و تکمیل این دو برنامه اصولی هستیم.
سمینار آموزشی حذف دفترچه درمانی در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی برگزار می شود.
سمینار آموزشی حذف دفترچه درمانی تامین اجتماعی امروز سه شنبه با حضور سیدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، معاونان و مدیران درمان تامین اجتماعی استان های تهران، لرستان، گیلان، کردستان، اصفهان، فارس، خراسان جنوبی، اردبیل، کرمان، البرز و آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در مجتمع فرهنگی ورزشی نگین غرب تامین اجتماعی برگزار شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.