هفت نامزد اصلی بخش رمان پانزدهمین و شانزدهمین دوره جایزه مهرگان ادب معرفی شدند.

معرفی نامزدهای نهایی رمان جایزه «مهرگان»

به گزارش «قدس آنلاین»،  دبیرخانه جایزه مهرگان اسامی هفت رمان راه‌یافته به آخرین مرحله جایزه مهرگان ادب را اعلام کرد. در مراسم پایانی اهدای جایزه مهرگان ادب که طبق برنامه پیش‌بینی‌شده در هفته اول اسفندماه برگزار می‌شود، رمان برگزیده مهرگان ادب تندیس و جایزه نقدی دریافت می‌کند و دو رمان تحسین‌شده هیأت داوران نیز معرفی می‌شوند.

به گزارش دبیرخانه جایزه مهرگان، در پانزدهمین و شانزدهمین دوره جایزه مهرگان ادب، ٤٠٣ عنوان کتاب چاپ اول شامل ١٩٧ رمان و ٢٠٦ مجموعه داستان کوتاه که در سال‌های ۹۲ و ۹۳ منتشر شده مورد بررسی هیأت داوران قرار گرفته است. در بخش بهترین رمان فارسی، از میان ۱۵ رمان راه‌یافته به مرحله نهایی که اسامی آن‌ها در مهرماه اعلام شده بود پس از چندین جلسه بحث و گفت‌وگو، هیأت داوران اسامی هفت رمان راه‌یافته به آخرین مرحله را به این شرح اعلام کرد:

نامزدهای نهایی بهترین رمان، نوولت و داستان بلند (به نظم الفبایی نام کتاب‌ها)

١- پایان خوش ناتمام؛ کاوه میرعباسی؛ نشر ثالث

٢- چیدن باد؛ محمد قاسم‌زاده؛ نشر قطره (رمان دوجلدی)

٣- خط چهار مترو؛ لیلی فرهادپور؛ نشر ثالث

٤- خوف؛ شیوا ارسطویی؛ نشر روزنه

٥- ساعت ویرانی؛ آرام روانشاد؛ نشر مروارید

٦- کاشف رویا؛ جمشید ملک‌ پور؛ نشر افراز

٧-کافورپوش؛ عالیه عطایی؛ نشر ققنوس

جواد اسحاقیان، علیرضا سیف‌الدینی و مهدی غبرایی داوری مرحله نهایی این دوره  جایزه مهرگان ادب را در دو بخش رمان و مجموعه داستان به عهده داشته‌اند. انتخاب آثار در مرحله مقدماتی نیز به عهده محبوبه میرقدیری، سودابه سلگی و دبیرخانه جایزه مهرگان ادب بوده است.  

 اسامی ۱۴ نامزد نهایی جایزه مهرگان ادب در بخش بهترین مجموعه داستان نیز در اول دی‌ماه اعلام شده و داوران درآخرین مرحله در حال انتخاب هفت مجموعه داستان برگزیده مهرگان هستند. اسامی نهایی تا هفته آینده اعلام می‌شود. همزمان کار گردآوری رمان‌ها و مجموعه داستان‌ها برای دوره‌های هفدهم و هجدهم جایزه مهرگان ادب (آثار چاپ اول سال‌های ۹۴ و ۹۵) شروع شده و تا پایان اردیبهشت  ١٣٩٦ ادامه خواهد داشت.

 نویسندگان و ناشرانی که کتاب‌های خود را برای دبیرخانه جایزه مهرگان ارسال می‌کنند لازم است پس از ارسال، از طریق ایمیل جایزه مهرگان از وصول کتاب ها مطلع شوند.  

 دبیرخانه جایزه مهرگان صندوق پستی ۵۵۵-۱۹۶۱۵ تهران و ایمیل mehreganprize@gmail.com را برای ارسال کتاب‌ها و طرح مطالب و پیشنهادات ناشران و اهل قلم در نظر  گرفته است.

  انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.