شهرکرد-معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مبارزه با قاچاق کالا باید به صورت ریشه ای باشد و با واردکنندگان اصلی به جای خرده فروشان برخورد شود.

مبارزه با قاچاق کالا باید به صورت ریشه ای باشد

به گزارش قدس آنلاین، سیامک سلیمانی دشتکی ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه تعزیرات حکومتی استان گفت: اگر مقابله با تخلفات توسط بازاریان با سخت گیری صورت گیرد نتیجه عکس خواهد داشت و باید به صورت منطقی و قانونی و ملایمت رفتار شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود:با فرهنگ سازی وآموزش در مورد کالای قاچاق برای اقشار مختلف به ویژه تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان و بازاریان برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق به بازار ضروری می باشد.

سلیمانی دشتکی با اشاره به عدم وجود تخلف در مراکز اعزامی زائران اربعین امسال گفت: به دلیل وجود اعتقادات مزهبی در بازرسی های این مراکز هیچ تخلفی ثبت نشده است.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اجرای طرح ملی نظارت سه ماهه بر عملکرد آرایشگاه‌های زنانه، گفت: این طرح از ۲۴ آذرماه آغاز شده و تا ۲۴ اسفندماه امسال ادامه خواهد داشت، اطلاع‌رسانی در زمینه شیوه نظارت بر این صنف از اهداف این طرح است و نماینده‌ای از اتحادیه آرایشگران زنانه نیز در بازرسی‌های مشترک حضور دارد.

وی با اشاره به اهمیت حمایت از تولید داخلی به منظور تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی اضافه کرد: رسانه‌های جمعی و آموزش و پرورش از طریق مدارس در اطلاع‌رسانی نقش مهمی دارند که باید از این ظرفیت‌ها استفاده حداکثری صورت گیرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان در ادامه این جلسه، گفت: ۸۲۶ پرونده طی ۳ ماه گذشته در خصوص بهداشت و قاچاق در شعب تعزیرات حکومتی استان ثبت شده است.

محمدرضا عمرون افزود: ۵۰۸ پرونده مرتبط با کالا و خدمات،۱۶۱ پرونده در زمینه بهداشت و ۱۵۷ پرونده مربوط به قاچاق کالا به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

وی تصریح کرد: در ۳ ماهه گذشته شاهد کاهش ۱۶۲ درصدی پرونده‌های مرتبط با کالا و خدمات، کاهش ۱۷ درصدی پرونده‌های رسیده در بحث بهداشت و کاهش ۲۱ درصدی تعداد پرونده‌های مرتبط با قاچاق کالا بوده‌ایم.

عمرون به انجام ۳۳۸ فقره گشت مشترک در ۳ ماهه سوم امسال در استان اشاره کرد و افزود: در این مدت ۱۳۸ گشت مشترک با اصناف، ۶۸ گشت با سازمان صنعت، معدن و تجارت، ۵۳ گشت با بهداشت، ۴۳ گشت با پخش فرآورده‌های نفتی و ۹ گشت با حمل و نقل انجام شده است.

وی نظارت بر حسن اجرای قانون و آئین‌نامه‌های تعزیرات حکومتی را از وظایف این سازمان عنوان کرد و گفت: با انجام ۸۰ مورد بازرسی از صنوف در شب یلدا، ۱۸ مورد تخلف کشف شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.