همین افزایش قیمت‌ها و عدم تعادل و ثبات، سردرگمی عجیبی در بازار به راه انداخته و مردمی که با شور و اشتیاق وارد مراکز خرید می‌شوند، بهت‌زده و با دستان خالی و گاهی نیز با سبدهای کوچک خرید و روی شرمنده خارج می‌شوند.

بازار داغ افزایش قیمت اجناس در روزهای سرد زمستان/ از آشفتگی بازار تا سردرگمی تولیدکنندگان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، با گشت و گذاری کوتاه در بازار متوجه می‌شویم که قیمت‌ها با شیبی  نه چندان ملایم روبه افزایش است به‌طوری‌که هر مغازه‌دار و بنک‌داری برچسب قیمت محصولات خود را دائما تعویض می‌کند و هر کدام از بازاریان برای افزایش قیمت‌ها دلایلی ارایه می‌کنند، اما مردم تنها کسانی هستند که از این بازار سرد دست خالی به خانه برمی‌گردند.

اخیرا رئیس‌جمهور محترم در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی اظهار کرد: مردم می‌توانند نسبت به مسأله تورم، اطمینان داشته باشند که تلاش ما بر این است که مسأله کاهش تورم را ادامه دهیم و همه تلاش ما این است که امسال و سال آینده تورم یک رقمی باقی بماند. به مردم قول می‌دهیم که سال آینده دارای رشد اقتصادی خواهیم بود و امیدوارم تا پایان سال با بررسی‌هایی که انجام می‌دهیم، برای سال آینده قولی به مردم بدهیم که بر اساس پیش‌بینی ها، رشد اقتصادی داشته باشیم.

این روزها برخلاف وعده قبلی دولتمردان مبنی بر افزایش قیمت‌ها با شیب ملایم، شاهد هستیم که قیمت بسیاری از اجناس از جمله حبوبات، گوشت، تخم مرغ، مواد غذایی مختلف حتی لوازم خانگی و مواد اولیه کارگاه‌های تولیدی با شیبی نسبتا تند هر لحظه روبه افزایش یافته است.

وضعیت موجود فقط به مردم ضربه خواهد زد

نجف کریمی از مسئوولین اتاق اصناف چهارمحال و بختیاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: با افزایش قیمت دلار این روزها همه چیز به هم ریخته است و هیچ‌چیز جای خودش نیست و تنها کسانی که در این وضعیت ضربه می‌بینند مردم  و تولیدکنندگان هستند، حال بماند که سود اصلی به جیب دلالانی می‌رود که از این آب گل‌آلود ماهی خودشان را به هر طریقی شده می‌گیرند.

از آشفتگی بازار تا سردرگمی تولیدکنندگان

رئیس اتحادیه صنف فلزکاران و عضو اتاق اصناف چهارمحال و بختیاری هم در این باره گفت: قیمت اکثر مواد‌غذایی و لوازم دیگر در بازار افزایش داشته است و همچنان این افزایش قیمت ادامه دارد و همین سبب آشفتگی در بازار شده است که فروشنده نمی‌داند محصول خود را چند بفروشد تا بتواند مواداولیه مورد نیاز کار  را تأمین کند.

رشید محمدخانی ادامه داد: تا زمانی که قیمت دلار ثابت نشود تکلیف مشخص نیست خرید و فروش راکد است و این نوسان قیمت‌ها مردم را از پای درآورده است.

مردم با اشتیاق وارد مراکز خرید شده و با دست خالی باز می گردند

همین افزایش قیمت‌ها و عدم تعادل و ثبات سردرگمی عجیبی در بازار به راه انداخته مردمی که با شور و اشتیاق وارد مراکز خرید می‌شوند و بهت‌زده و با دستان خالی و گاهی نیز با سبدهای کوچک خرید و روی شرمنده خارج می‌گردند.

آقای رحمانی خریداری است که برای تهیه مایحتاج ماهانه منزل به بازار مراجعه کرده است، وی از دیدن قیمت‌ها متحیر شده و می‌گوید: قیمت همه چیز افزایش یافته است و با حقوق کارگری که دریافت می‌کنم از پس مخارج خانواده‌ام برنمی‌آیم.

آقای قائدی هم که سازنده کابینت است از افزایش قیمت مواد اولیه مورد نیاز کارش گله می‌کند و می‌گوید اصلا نمی‌دانم محصول تولیدی‌ام را چند به مشتری بفروشم که خدا را خوش بیاید و بتوانم مواداولیه هم تهیه کنم.

حال سؤوال این است کارگری که ماهیانه 800 تا یک میلیون تومان حقوق دریافت می‌کند و تازه معلوم نیست با سیاست‌های امروز ماه بعد سرکار باشد یا نه چطور می‌تواند در این اوضاع نابسامان زندگی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.