معاون آموزش کانون‌های مساجد کشور با اشاره به راه‌اندازی ۵۷ خانه نور جدید در سال جاری از اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان بودجه به بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ خانه نور خبر داد.

اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان بودجه به خانه‌های نور

به گزارش «قدس آنلاین»،  محمدرضا جعفری معاون آموزش کانون‌های مساجد کشور با اشاره به اهمیت توسعه برنامه‌های قرآنی اظهار داشت: امسال با توجه به نیاز و ظرفیت‌های موجود ۵۷۷ خانه نور در استان‌های مختلف کشور راه‌اندازی شد تا از این طریق در کنار توجه به آموزش قرآن، فرهنگ انس با کلام وحی نیز توسعه یابد.

وی به محدودیت اعتبارات فرهنگی اشاره کرد و افزود: با وجود کمبود بودجه ما سعی کردیم اعتباری برای خانه‌های نور در نظر بگیریم چرا که اهمیت برپایی و تجهیز این اماکن نقش مهمی در ارتقای برنامه‌های قرآنی دارد.

جعفری با بیان اینکه هم‌اکنون یک‌هزار و ۴۵۷ خانه نور فعالیت‌های مستمر و ارزنده‌ای در کشور دارند،  از تخصیص ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به خانه‌های نور خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری به این خانه‌های نور بودجه‌ای اختصاص می‌دهیم به طوری که حداقل به هر کدام از آن‌ها ۳۰۰ هزار تومان اعتبار خواهیم دارد تا بتوانند امکانات خود را به روز کرده و تجهیزات مورد نیاز را خریداری کنند.

وی با اشاره به اینکه خانه‌های نور در کنار برگزاری محافل قرآنی با نهادهای فرهنگی مشارکت های سازنده‌ای دارند، افزود: امسال ۵۷ خانه نور جدید تأسیس شد که برای تأمین اعتبار آن‌ها نیز به هر کدام ۵۰۰ هزار تومان بودجه در نظر گرفتیم که تا پایان سال تخصیص می‌یابد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.