مشهد- رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: شهدای مدافع حرم با فرهنگ جهاد و مقاومت، عزت و افتخار را برای جهان اسلام و شکست و ذلت را برای استکبار به بار آوردند اما باید دانست بخش مهم دیگری از عرصه مبارزه با افکار انحرافی داعش، حوزه فرهنگ و اندیشه است.

حوزه فرهنگ مهم ترین بخش عرصه مبارزه با افکار انحرافی داعش است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام حجت گنابادی ن‌ژاد در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل انتشارات «به نشر»، به تهدیدات و توطئه‌های گسترده نظام سلطه علیه جهان اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: امروز جهان اسلام و ارزش‌های اسلامی بیش از هر زمانی مورد هجوم استکبار است و این تهدیدات دیگر تنها معطوف به عرصه نظامی نیست.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی، القاعده و داعش سه مولود شوم استکبار در جهت تامین منافع نامشروع نظام سلطه هستند گفت: این سه مولود شوم استکبار آسایش و امنیت منطقه خاورمیانه را به مخاطره انداخته‌اند و هرچه این گروه‌ها در عرصه نظامی جنایت و کشتار انجام دادند، به میزانی بیشتری در حوزه فرهنگ و افکار به پیکره جامعه اسلامی ضربه وارد کردند.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به تبلیغات گسترده گروه‌ تروریستی تکفیری داعش، تصریح کرد: باید ابعاد فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای این گروه‌های افراطی مورد بررسی قرار گیرد و روش‌های چگونگی جذب نیروی آن‌ها از قلب اروپا برای عملیات انتحاری و تروریستی مشخص و سپس برای مقابله با آن راهکار تدوین شود.

وی با بیان این مطلب که بسیاری از مشکلات امروز جوامع اسلامی به سبب دوری از فرهنگ اهل بیت(ع) ایجاد شده است تصریح کرد: متاسفانه امروز جوامع مسلمانان از اسماء اسلامی سرشار، اما از رسم‌های اسلامی خالی شده و احیا و حفظ ارزش‌ها و مبانی ناب و اصیل اسلامی از وظایف خطیر جبهه فرهنگی است.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: موسسه به نشر یکی از سنگرهای صیانت از فرهنگ اسلامی است که با انتصاب به آستان مقدس حضرت رضا(ع) می‌تواند تاثیرگذاری دو چندانی در حوزه فرهنگ کشور و جهان اسلام داشته باشد.

وی افزود: این موسسه به عنوان یکی از مراکز نشر فرهنگ غنی رضوی می‌تواند راه گشای بسیاری از مشکلات فرهنگی در جهان اسلام شود.

حجت الاسلام گنابادی نژاد با اشاره به اینکه انتشارات «به نشر» می‌تواند با بهره گیری از مزیت انتصاب به آستان قدس رضوی، گام‌هایی موثری در راستای تحقق منشور هفتگانه رهبری معظم به ویژه بند چهارم آن بردارد خاطرنشان کرد: چاپ و نشر محتوای غنی و توزیع متناسب، توجه و رسیدگی به موضوع کمک و دستگیری از محرومان و گسترش کمی و کیفی موضوعات فرهنگ اسلامی از جمله مواردی است که در حوزه چاپ و انتشار کتاب در موسسه به نشر باید مورد توجه قرار گیرد.

در این مراسم از جواد محمدزاده مقدم مدیر عامل و سیداحمد میرزاده سرپرست پیشین موسسه به نشر قدردانی و حسین سعیدی به عنوان مدیرعامل جدید این موسسه معرفی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.