سمنان- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان با اشاره به پرداخت ۳۰ میلیون ریال وام بلاعوض به زلزله زدگان روستای نردین میامی گفت: همچنین ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه نیز برای بازسازی ناشی از تخریب این زلزله به متضرران آن پرداخت می شود.

۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات به زلزله زدگان نردین میامی پرداخت می شود

به گزارش قدس آنلاین، مهدی زندیه وکیلی اظهار کرد: بنا بر اعلام مسوولان، تا یک یا ۲ ماه آینده، سقف این تسهیلات به ۲۵۰ میلیون ریال افزایش می یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان تصریح کرد: علاوه بر این، تهیه نقشه و نظارت بر ساخت و ساز این واحدها، هزینه های صدور پروانه ساختمان، آوار برداری برای این واحد ها رایگان است و از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می شود.

وی با بیان این که به دنبال وقوع زلزله گروه ‌های امدادی و بازسازی وارد منطقه شده و پس از فعالیت‌های امدادی، رسیدگی به آسیب دیدگان آغاز شد، اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به این که بسیاری از واحدهای این منطقه با دریافت تسهیلات نوسازی و بازسازی در گذشته مقاوم سازی شد در این زلزله آسیب ندیدند و فقط واحدهای قدیمی و گلی و خشتی و غیر مقاوم دچار خسارت شدند.

زندیه وکیلی با بیان این که این زلزله به بیش از ۸۵۰ واحد مسکونی روستایی و تعدادی مدرسه و واحدهای دامداری خسارت وارد کرد، خاطرنشان کرد: در این زلزله، ساختمان این واحدها و نازک کاری آنان دچار ترک خوردگی شده بود و مردم احساس ناامنی می کردند، بنابراین کار اسکان موقت آنان انجام و هلال احمر چادرهایی را در اختیار گذاشته و وسایل و امکانات گرمایشی فراهم شده است.

گفتنی است؛ زلزله ای به قدرت ۴ و ۹ دهم ریشتر ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه روز چهارشنبه ۸ دی ماه روستای نردین و چند روستای دیگر بخش کالپوش شهرستان میامی را لرزاند.

این زلزله خوشبختانه خسارت جانی نداشت، اما به ۸۵۰ واحد مسکونی که بیشتر آن ها خشت و گلی بودند، خسارت هایی وارد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.