وقوع سیل در دو ایالت شمال شرقی مالزی علاوه بر آوارگی هزاران نفر باعث توقف بسیاری از فعالیت های اقتصادی این دو ایالت شد و مدارس زیادی را به تعطیلی کشاند.

سیل در دو ایالت شرقی مالزی/ هزاران نفر آواره شدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، وقوع سیل در ایالت 'ترنگانو' مالزی باعث تخلیه بیش از ۱۰ هزار نفر از ساکنان این ایالت شمالی شرقی این کشور جنوب شرق آسیا شد.

بارندگی و سیل تا ساعات پایانی سه شنبه شب حدود ۶ منطقه از این ایالت مالزی را تحت تاثیر قرار داد و بخش قابل توجهی از مردم مجبور به اسکان در ۱۲۵ مرکز امدادی شدند.
براساس گزارش رسانه های محلی، تا ابتدای امروز چهارشنبه سطح آب بیش از ۱۰ رودخانه در ایالت ترنگانو به طور خطرناکی افزایش یافته است.
پیش بینی باران شدید در دو ایالت ترنگانو و کلانتان طی دو روز آینده و جاری شدن سیل خطر تخریب نواحی نزدیک به رودخانه های این دو ایالت را افزایش داده است.
گروه های امدادی مالزی هم اکنون با بکارگیری ۵۰۰ نیروی کمکی، خود را برای بدتر شدن شرایط در این دو ایالت آماده کرده اند.
وقوع سیل همچنین باعث تخریب کامل و یا قسمت هایی از جاده های ایالت های ترنگانو و کلانتان شد.
این سیل که از ابتدای سال جدید میلادی دو ایالت مالزی را در نوردیده است، زندگی کشاورزان، جمع کنندگان کائوچو طبیعی و همچنین برخی مشاغل کوچک را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.
برخی از ساکنان این دو ایالت که اقتصاد زندگی آنها به فعالیت های کشاورزی وابسته است، با این عنوان که اکنون برای چهار روز پیاپی درآمدی کسب نکرده اند، از تداوم این شرایط اظهار نگرانی کرده اند.
وقوع این سیل علاوه بر توقف بسیاری از فعالیت های اقتصادی، باعث تعطیلی دست کم ۳۳ مدرسه در ایالت ترنگانو شد و با توجه به شرایط آب و هوایی این ایالت پیش بینی می شود تعطیلی مدارس همچنان ادامه داشته باشد.
آب گرفتگی مدارس و یا مسدود شدن راه های منتهی به این مدارس از جمله عوامل تعطیلی این مدارس اعلام شده است.
این دو ایالت مالزی دو سال پیش درست در همین ایام شاهد وقوع سیل ویرانگری بود که در ۳۰ سال گذشته سابقه نداشت. براثر آن سیل دستکم ۲۰۰ هزار نفر خانه و کاشانه خود را از دست دادند، ۲۱ نفر کشته و زیرساخت های این دو ایالت تخریب شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.