دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به وضعیت مرزهای عراق برای تردد زائران کشورمان گفت: تردد از مرز خسروی و بازگشایی این مرز برای اربعین سال آینده در دستور کار است.

بازگشایی و تردد زائران عتبات عالیات از مرز خسروی در دستور کار است

به گزارش «قدس آنلاین»،  مجید آقابابایی درباره آخرین تمهیدات اندیشیده شده ستاد مرکزی اربعین برای افزایش خطوط مرزی با عراق در سال ۹۶ اظهار کرد: تردد از مرز خسروی برای سال آینده در دستور کار است.

وی درباره بازگشایی مرز خسروی برای ایام اربعین سال آینده تاکید کرد: میزان امکان بازگشایی این مرز نیز بستگی به عملیات عراقیها در این منطقه دارد که ما نیز امیدوار هستیم.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی تصریح کرد: فعالیت خود را برای سیاستگذاری اربعین سال آینده آغاز کرده‌ایم و استارت این کار در روزهای گذشته  زده شده است.

آقابابایی ادامه داد: سعی داریم تا نقاط ضعف و قوت خود را احصاء کنیم و شاهد آسیبها و مشکلات کمتری در این سفر میلیونی باشیم.

وی خاطرنشان کرد:  در سال ۹۴ نیز تعداد زیادی نقاط ضعف در برنامه‌ریزیها و سفر زائران در ایام اربعین حسینی وجود داشت که تا حدود ۷۵ درصد آنها رفع شد و امسال نیز تمامی نقاط ضعف را برطرف خواهیم کرد.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی درباره لغو ویزای اربعین حسینی اظهار کرد: لغو ویزا مربوط به اربعین نیست و وزارت امور خارجه به طور کلی پیگیر این موضوع است.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی درباره وضعیت بیمه شهدای حله نیز خاطرنشان کرد: شواهد نشان می‌دهد که این شهدا پول بیمه را پرداخت کرده‌اند اما متاسفانه حتی یک نفر هم در این حادثه زنده نمانده تا توضیحات کامل را ارائه کند.

آقابابایی افزود: هنوز وضعیت برخی از مفقودان این حادثه که پیکرهای آنها شناسایی نشده در دست بررسی است و برای تعیین وضعیت بیمه شهدای حله نیز کمیته خاصی در حال تحقیق و بررسی است.

وی تصریح کرد: یکی از تاکیدات ما از ابتدای این سفر توجه به بیمه و عزیمت با مدارک قانونی بوده است؛ امسال نیز بیش از ۷۰ درصد زائران اربعین به این مهم توجه کردند که امیدواریم در اربعین سال ۹۶ مورد توجه جدی قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.