مجلس ترکیه لایحه تقدیمی دولت آنکارا در خصوص تمدید ماموریت نیروهای مسلح این کشور در چارچوب حضور نظامی ناتو در افغانستان را برای دو سال دیگر تمدید کرد.

حضور نظامی ترکیه در افغانستان تمدید شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، با مصوبه مجلس ملی ترکیه، ماموریت نیروهای این کشور در افغانستان در چارچوب عملیات پشتیبانی پایدار سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) در افغانستان از ۶ ژانویه امسال به مدت دو سال تمدید شد.
شیرین اونال، نماینده مجلس ترکیه از حزب حاکم عدالت و توسعه(آ. ک.پ) در دفاع از لایحه تقدیم دولت آنکارا گفت: ترکیه همواره از اتحاد، یکپارچگی و استقلال افغانستان حمایت کرده و به حمایت های خود ادامه خواهد داد.
اکمل الدین احسان‌اوغلو نماینده مجلس ترکیه از حزب حرکت ملی (م. ح.پ) نیز به نمایندگی از حزب متبوع خود در دفاع از تمدید ماموریت نیروهای ترکیه در افغانستان گفت: روابط ترکیه و افغانستان سابقه طولانی دارد و افغانستان اولین کشوری است که جمهوری ترکیه را به رسمیت شناخته و روابط دیپلماتیک دو کشور از سال ۱۹۲۱ همیشه در سطح عالی بوده و ادامه یافته است.
در این لایحه به مواردی چون تشکیل نیروهای بین‌المللی کمک به امنیت افغانستان(آیساف) که با هدف بهبود شرایط امنیتی دولت افغانستان و کمک به تشکیل قابلیت های امنیتی خود در سال ۲۰۰۱ صورت گرفت و واگذاری مسئولیت فرماندهی استراتژیک، کنترل و هماهنگی آن به ناتو بر اساس مصوبه شورای دائمی ناتو اشاره شده است.
ترکیه نخستین کشور اسلامی عضو پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) است که پس از حضور نیروهای ناتو در افغانستان حدود ۴۰۰ سرباز خود را برای آموزش نیروهای نظامی افغانستان به این کشور اعزام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.