گرگان- نماینده ولی فقیه در استان گلستان با تاکید بر دانش بنیان شدن کشاورزی گفت: باید به جغرافیای کشاورزی در استان توجه شود تا اینکه بدانیم جو استان با چه محصولی سازگاری بیشتری دارد.

توجه به جغرافیای گلستان در کشاورزی ضروری است/کشاورزی دانش بنیان شود

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید کاظم نورمفیدی ظهر چهارشنبه در سی و یکمین جشنواره معرفی و تجلیل از نمونههای بخش کشاورزی استان گلستان با بیان اینکه کشاورزی ما باید دانشبنیان باشد، اظهار کرد: این موفقیت در درجه نخست مرهون زحمات خود شما است و از سوی دیگر محصول زحمات مسئولان جهادکشاورزی است که دست به دست هم میدهند تا چنین نتیجه و محصولی برای استان ما رقم بخورد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان افزود: کشاورزی برای کشور ما حائز اهمیت است و شما که امروز نمونه انتخاب شدید نباید باز بایستید، چرا که کشاورزی توسعه یافته یک بنیانها و شاکلههایی دارد و ما باید بر اساس آن به ریشههای کشاورزی توجه کنیم و در صدد این باشیم که نواقص را برطرف کرده و پیشرفت کنیم.

نورمفیدی ادامه داد: کشورهای پیشرفته روزی در بحران و مشکل بودند و بنا را بر این گذاشتند که پیشرفت کنند و امروز هم کشاورزان و کشور ما باید بنا را به پیشرفت بگذارند و نباید در این مسیر متوقف شود.

وی با بیان اینکه من از این موضوع ناراحتم و معتقدم که استان ما استان شالیکاری نیست، گفت: در سالهای گذشته ۶ تا ۷ هزار هکتار شالیکاری میشد و امسال به ۸۰ هزار هکتار رسیده است و این امر سبب شده که آبهای زیر زمینی استخراج شود و آبهای زیرزمینی ما در حال شور شدن است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان یادآور شد: روستاهای ما همواره مولد بودند اما در حال حاضر مصرف کننده شدند و این خود یک خطر است در گذشته یک روستایی نان، عسل، سبزیجات را خود تولید میکرد و روستاهایی که روی پای خود می ایستند باید تشویق شوند.

نورمفیدی افزود: کشاورزان نمونه نباید علم را نزد خود نگاه دارند و باید دستاوردهای خود را به دیگران نیز بیاموزند و این مساله به نوعی تبلیغ دین است.

وی با بیان اینکه سرمایهگذاری و تولید مهم‌ترین عمل صالح امروز به‌شمار میرود، خاطرنشان کرد: شما باید دانش خود را انتقال بدهید و باید بگذارید که کشور پیشرفت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.