سازمان بیمه سلامت ایران نحوه برخورداری افراد کارتن خواب و معتاد از دفترچه بیمه سلامت به منظور دریافت خدمات درمانی را اعلام کرد.

جزییات برخورداری معتادان و کارتن‌خواب‌ها از دفترچه بیمه سلامت

به گزارش «قدس آنلاین»،  احمدرضا ریاضیات مدیرکل بیمه  گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران درباره روند برخورداری افراد کارتن خواب و معتاد از دفترچه بیمه سلامت برای دریافت خدمات درمانی طبق اعلام وزیر رفاه، اظهار داشت: این افراد به دو گروه تقسیم بندی می‌شوند، دسته اول گورخواب‌ها هستند که توسط نیروی انتظامی جمع آوری و تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد بهزیستی می‌شوند، این افراد مدتی در مراکز نگهداری و پس از پاکی به مراکز بازپروری منتقل می‌شوند، دسته دوم نیز کارتن خواب‌ها هستند که توسط شهرداری جمع‌آوری و به گرمخانه‌ها منتقل می‌شوند.

مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران با بیان این که برای پوشش بیمه‌ای این افراد هیچ مشکلی نداریم، گفت: هر کدام از این افراد که دارای شماره ملی و کارت شناسایی هستند، می‌توانند با مراجعه به وب سایت سازمان بیمه سلامت ایران و یا دفاتر پیشخوان دولت نسبت به ثبت نام اقدام کنند که هزینه‌ای هم ندارد و دفترچه بیمه سلامت به صورت رایگان و به مدت یک سال در اختیارشان قرار می‌گیرد.

ریاضیات افزود: اما برای آن دسته از کارتن خواب‌هایی که دارای کارت شناسایی ملی نیستند، باید بهزیستی یا شهرداری با ثبت احوال هماهنگ کرده و شماره ملی برای آن ها اخذ کند و سپس نسبت به ثبت نام این عده اقدام شود.

وی در پاسخ به این که مراجعه افراد کارتن‌خواب به وب سایت سازمان بیمه سلامت ایران و یا دفاتر پیشخوان دولت به علت شرایطی که دارند کمی بعید به نظر می رسد، آیا امکان دریافت دفترچه بیمه از سوی بهزیستی یا شهرداری برای این افراد وجود دارد یا خیر؟ عنوان کرد: با سازمان بهزیستی رایزنی کردیم و بهزیستی اعلام کرد اگر افراد معتاد تحت مراقبت ما در مراکز دارای کارت شناسایی ملی هستند، می‌توانند مستقیم به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.

مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران درباره آمار افراد کارتن خواب دارای دفترچه بیمه سلامت افزود: این آمار مشخص نیست، این افراد به دفاتر پیشخوان می‌روند و ما دیگر آن ها را به چشم گورخواب یا کارتن خواب نمی بینیم، بلکه یک بیمه شده ایرانی هستند.

ریاضیات درباره بیمه درمان معتادان نیز گفت: بیمه درمان اعتیاد مبحث جداگانه‌ای از بیمه سلامت همگانی است و در درمان اعتیاد به صورت مجزا هزینه می کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.