سخنگوی جنبش «نُجَباء» در واکنش به انفجارهای اخیر عراق، خواستار پاکسازی سازمان‌های امنیتی این کشور از لوث افراد فاسد و رفع مصونیت از داعشی‌های سیاسی شد.

سازمان‌های امنیتی عراق از لوث افراد فاسد پاکسازی شوند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، «سید هاشم الموسوی» سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی نُجَباء با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکومیت انفجارهای اخیر عراق تصریح کرده است: جنایات وحشیانه‌ای که گروه تروریستی داعش علیه ملت عراق، از کودکان و زنان گرفته تا پیرمردها مرتکب می‌شود؛ در طول تاریخ همانندی نداشته و پدیده‌ای بسیار خطرناک است.

وی افزوده است: قدرت‌های جهانی در برابر این جنایات به سکوت اکتفاء نکرده بلکه توسط سازمان‌های اطلاعاتی و مزدوران القاعده‌ای و داعشی خود بر نابودی همه جانبه این کشور (عراق) اصرار می ورزند تا آن را به زانو در آورده و تابع سیاست‌های استعماری خود کنند.

وی تصریح کرد: آنان می‌خواهند عراق را به کشوری کوچک و بی تاثیر تبدیل و جایگاهش را در قضایای محوری امت اسلامی و جهان تضعیف کنند.

سخنگوی مقاومت اسلامی نُجَباء ضمن بیان اینکه فعالیت‌های تروریستی دلیل قاطعی بر رذالت، پستی و ضعف تروریست‌ها و حامیان آنان در مواجهه با شیرمردان عراق در میدان‌های جنگ است، اظهار داشت: آنان با این اعمال جنایتکارانه به دنبال کم کردن فشار از تروریست‌ها در شهرهای محاصره شده و به دست آوردن منافع سیاسی برای حامیان آن است.

الموسوی در ادامه برای برون رفت از این حوادث دردناک، خواستار افزایش فعالیت‌های اطلاعاتی و انجام عملیات پیش‎گیرانه علیه لانه‌های تروریست‌ها و نابودی عناصر آن در مناطق کمربند امنیتی بغداد شد.

وی پاکسازی سازمان‌های امنیتی این کشور از افراد فاسد، مقصر و سست در ادای وظیفه مقدس میهنی را نیز ضروری دانست.

سخنگوی مقاومت اسلامی نُجَباء همچنین در مورد سومین مرحله از برنامه پیشنهادی خود آورده است: از همه نمایندگان و مسئولانی که از داعش دفاع می‌کنند و جنایات تروریستی آن را به واسطه ادله غیر قابل قبول و به دور از عقل و منطق توجیه می‌کنند و به افزایش خشونت، جنگ طائفه‌ای و شعله‌ور شدن فتنه بین ملت عراق دامن می‌زنند؛ رفع مصونیت شود.

الموسوی، اعدام تروریست‎ها و جنایتکاران، عدم تاخیر در محاکمه آنان و لزوم پاکسازی زندان‌ها از لوث وجودشان را موضوعی قابل اهمیت خواند.

وی در پایان، تسریع در عملیات پاکسازی موصل و حویجه را ششمین مرحله راه حل برون‌رفت از بحران فعلی عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.